Ombedd att skriva här
vad jag alldeles nyss skrev på kolhydrater.ifokus.se. Har själv 4 barnbarn varav 2 bonus, så det är alltså inte aktuellt för mig att föda barn, möjligen att födas.
En tanke kommer när jag läser ditt inlägg. Vill gärna förmedla den eftersom du vill bli gravid och föda ett barn. Vet att experimentet jag föreslår är svårt att tänka, men gör ett försök.
Ditt barn bär du med dig hela tiden. Först i 9 månader i magen, fast egentligen redan nu, både du och din partner. Det ni tänker skapar förutsättningar för den själ som skall komma till er familj. Så hur kul skulle det vara att komma till er? Är ni redo? Finns det utrymme? Tid, plats och pengar?
Ok, säger själen, jag tar den familjen, verkar passa. Du bär ditt foster med glädje och ser fram emot dess födsel. Wow, barnet är här. Nu börjar jobbet som slutar om kanske 20 år. Aldrig kafferast, aldrig nu har jag jobbat klart för idag. Det är på hela tiden.
Hur kan jag förbereda mig för denna enorma arbetsbelastning som förväntas mig?
Du är en mogen kvinna och är redo. Berätta det för den kommande själen. Säg det i tanken till dig och ditt inre, bädda och gör klart. Slut på allt gnäll och gnissel. Bjud in glädjen. Låt glädjen slå sig till ro i dig idag. Säg välkommen till världen. Det är dags att föda(s).
Har gjort övningar där jag kom i kontakt med mitt liv som foster och känt tankarna som mina föräldrar tänkte och genomsyrade mig som foster. Och också kunnat frigöra den oro min mamma bar på att även detta kommande barn skulle födas med hjärtfel, som min äldre bror gjorde.
När jag fått hjälp att frigöra det, slutade mina läppar att vara blå titt som tätt, vilka de var på min bror. Den kvinnan som hjälpte mig med denna typ av healing kallar sig Arpana Sonnsjö och bor i Lund om hon inte flyttat, men tar emot på andra platser också. Minns i skrivande stund inte vad hennes metod kallas. Men häftiga resor var det. vi gick vidare till livet innan också men nu tar jag utrymme från korseett. Det var inte meningen.
Lycka till alla gravida med er fantastiska uppgift och bästa hälsningar från VenusEva