Gravid iFokus

Gravid

Etikettertipsråd
Läst 1148 ggr
Minnix
0

Amning kulor i bröstet

Gjorde ett inlägg på barn iFokus men har en känsla av att fler på detta forum ammar eller har ammat.. Har ammat i fem månader och helammar. Nu har vi varit förkylda några dagar och jag har även upptäckt hårda, små kulor i mitt vänstra bröst. Som en kaka stor som en oliv med hårda små ärtor i eller något. Jag har försökt massera, strykt med handen, pumpat, ammat, men jag kan inte få bort det! Det gör inte ont men det irriterar mig. Jag vill ju tömma bröstet! Får ni några tankar kring detta? Tips, idéer eller nått lugnande ord. Är det vanligt med mjölkstockning som inte gör ont? Förvirrad… Det blir lite bättre när bröstet är tomt, men de hårda "ärtorna" förblir.

[TanatosNyx]
0

Har du kontaktat amningshjälpen? där får du de allra bästa amningsråden. 

http://www.amningshjalpen.se/
https://www.facebook.com/groups/369189833156515/

Jag har sett folk undra samma sak på deras FB sida, men jag kommer inte ihåg svaret. De skrivs typ hundratals inlägg varje dag så även om jag försöker leta så är det lite som en nål i en höstack, men jag ska försöka.

Minnix
0

Oj jaha, kanske vanligt ändå? Jag har googlat men inte hittat något som stämmer in..

Anonym
0

Minns inte exakt hur det var när jag ammade, men minns att brösten var rätt ojämna o knöliga både under amning och graviditeten. Återgick nog till det normala (om än lite mindre i storlek ;) ) efteråt. // Tvåan

JeFo
0

Med första fick jag två ärtor i höger bröst. Det var mjölksamlingar. Fick åka in och tömma dom. De stoppade in en spruta och sög ur dom. Var givetvis rädd att det var nå läskigt men det så var inte fallet. Tömdes två gånger och de minskade. Försvann först helt när jag slutade amma.

Minnix
0

Oj, åka in å tömma låter läskigt!! Jag har inte tänkt så mkt på kulorna på några dagar och när jag känner efter så känns det mindre hårt så det är nog bättre nu. Om det inte ger sig helt så ringer jag å bokar tid på vc…