V. 10 - 11, gått ner i vikt.
Jag väntar mitt första barn och är gravid i vecka 10 - 11. För några veckor sedan hade jag sett att jag hade gått upp cirka 2 kilo men nu ser jag att jag har gått ner dessa kilon och väger lika mycket som jag gjorde innan jag fick veta att jag var gravid. Det beror förmodligen på att jag inte har haft någon aptit över huvud taget och får inte i mig vad som helst just nu.
Kan det vara farligt för barnet när man är i vecka 10 - 11? Kanske också är viktigt att säga att jag redan är överviktig och min BM har sagt åt mig att jag helst bara ska gå upp cirka 6 kilo under hela graviditeten.

Ingen fara :) barnet får det hen behöver.
Absolut ingen fara 🙂 Så länge du inte hårdbantar så är det lugnt (då frigörs miljögifter som bebisen utsätts för).
Skönt att höra! Nej, jag bantar inte över huvud taget men jag kan knappt äta frukt och grönt 😕 Kan bara få i mig typ soyghurt, nyponsoppa, mackor och lite vindruvor kanske. Men till middagen så äter jag väl vad som bjuds och det innehåller ju mer grönt så jag hoppas det räcker för bebisen tills att jag återfår min aptit igen.
Ingen fara. Jag gick knappt upp 10 kg denna gång. Och inget förrens bra in i graviditeten. Barnet tar av Dina förråd.

Jag gick ner 4 kg innan inskrivning och har fortfarande inte gått upp dem igen. Är också överviktig (ganska mycket) och får veta från alla håll att det bara är bra att inte gå upp så mycket. Min kropp hade blivit för tung för att orka med om jag hade gått upp en massa. Nu i v 33 är jag fortfarande 3 kg under startvikten. Jag är med i ett forskningsprojekt för överviktiga gravida, med kostplan, månatliga dietistmöten, extra ultraljud, blodprov etc. De måste ha koll på oss både så att vi mår bra och inte får brister eller nåt och så att de kan samla nog data till sitt försök. Allt är jättebra här.