Är det ett MF?
hade sex med min kille för drygt 3-4 veckor sedan. Och misstänker att en kondom kan ha spruckit. Eftersom de inte var i närheten av när min ÄL skulle vara så valde vi att avvakta och hoppas på de bästa (att de inte skulle bli något) gjorde gravtest för någon vecka sedan. Som var negativt. Avvaktade för att se om mensen skulle dyka upp. Vilket jag trodde att den gjorde. mensvärken kom och de Kom lite bruna flytningar. Första dagen. Andra dagen drog de igång ordentligt. Blödde som en gris. Mer än vanligt vill säga. Smärtorna i ryggen dök upp i samband med blödningen och värken i magen blev mer och mer brutal. Känns som om någon lagt en betongklump rakt över magen på mig ungefär. Blöder fortfarande massor (dag 3 idag) de verkligen bara rinner hela tiden… De är klumpar i varje binda Jah byter. De vill säga mycket klumpar… Och idag kändes de som att hela ryggen gått av i småbitar och magen värker som jag vet inte vad… Tror ni de kan vara ett missfall eller är de något annat som spökar? Har varit väldigt hormonell och känslosam. Brytit ihop för minsta lilla. Känt mig lite uppsvälld. (Trodde de var mensen som fick till de) har även mått illa och till och med spytt någon sväng. Hur ska jag ta reda på om de är ett MF? Behöver jag göra något ? Avvakta? Hade velat prova sätta i en spiral igen. Men de törs jag ju inte om de är ett MF jag har. Tacksam för råd.
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Jag känner spontant att du borde åka till sjukhuset om du misstänker ett missfall och du inte slutat blöda. Men samtidigt kan det ju bara vara en extra stark mens. Men alltid det säkra före det osäkra. Lycka till.
Jo de kan Dempsey blödningen. Det är farligt att blöda för mycket. Men om du känner att det är under kontroll så är det väl okej. Men blöder man så man måste byta binda en gång i tiden så måste du in på sjukhus.
Jo de kan kolla om de sitter rester kvar så du behöver behandling. Det ska inte forsa hela tiden, det låter ju misstänkt. Visst att en del har rena mensfloden, men även extrem mens kan behöva behandlas t.ex. genom skrapning. Jag tycker du ska åka in.
Dempa ska det stå, min iPad skrev om ordet 😉
Pratade med en sjuksköterska på Facebook som jag haft kontakt med sen förra sommaren typ. Hon tror inte det är någon fara. Hon sa att jag skulle avvakta ett tag till. Blöder inte lika mycket idag.