Gravid iFokus

Gravid

Etikettkomplikationer
Läst 2501 ggr
X2015X
0

Blödning v6 orolig!:(

Åh vad ska jag göra nu? Är i vecka 5+4 Har inte haft några symptom förutom trötthet och molande växtvärk i livmodern från och till sen jag plussade. Igårkväll när jag kom hem från jobbet och skulle gå lägga mig så såg ja att pappret va inte bara kissblött när ja torkad, utan lite mer rostig färg, reagerade inte så jättemycket då ja har problem med tarm så de ofta är blod på pappret pga de. Men detta kom från slidan. Så kollade ja i trosan och såg torkat blod blandad brun flytning. Inte så att se läckte igenom trosan men de var endå litegrann där! Som en strimma. Vet inte när detta måste ha hänt? Men blev jätteorolig och googlade massor. Jag har inte ont nånstans och idag har de inte kommit mer än så länge. Vaknade nyligen och va på toa då var de samma nyans på pappret men inget blod. Ååååååh de verkar va 50/50 missfall eller normalt så ja blir ju tokig:( Ska man ringa nån eller bara vänta och se? Erfarenheter nån ??

Fia81
0

När jag var gravid med vår son fick jag en ganska stor blödning, det rann på benen när jag ställde mig upp. Jag tänkte att nu är det kört, men allt gick bra och han är 4 år idag 🙂 Jag har fått missfall också men dom upptäcktes via ultraljud, missed abortion. Tyvärr kan du nog bara vänta i detta skede.

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Sarah
0

Är jättevanligt med små blödningar under graviditeten. Tror inte att du behöver oroa dig. Men håller tummarna att allt är ok oavsett.

emmaaaa
0

Jag hade också "blod" på pappret vid vecka 6, eller det var mer åt det ljusrosa. Va helt förstör för månaden innan hade jag fått ett missfall, men då "small" det till i magen och allt blod kom på en gång och alla symptom försvann på 2 sekunder. Men denna gång kom det ljusrosa och jag ringde till gynakuten men fick inte komma in för det va så tidigt i graviditeten, men jag ringde sen till en privat klinik som tog in mig på måndagen sen (detta hände en fredag kväll) och då gjorde dom ett VUL på mig och såg att bebis låg kvar dock slog inget hjärta, det va för tidigt.. Men nu är jag i vecka 26 och bebisen sparkar för fullt där inne :) Så ring till en prakt klinik om inte ditt "riktiga" sjukhus vill ta emot dig :) Lycka till och ert behöver verkligen inte va kört pga blodet!. Kram till dig!!!

villavägen
0

Man kan ha lite brun flytning (gammalt blod) även aprikosfägnat/ rosafärgat eler tom färskt blod utan att det behöver vara missfall. Kan vara nått kärl som brustit. Du kan bara vänta och se. Är det missfall får man ofta mer ont. Jobbiga veckor det här, då man bara får hålla alla tummar att det går väl. Kram!

X2015X
0

Tack så hjärtligt för era svar! Än så länge så har de inte kommit mer så håller tummarna att de va nåt kärl som brustit kanske. Ja lyfte väldigt mycket leveranser från jobbet igår så fick ta i en del men vågade ju inte ta i för mycket. Men har de som en teori? Får vänta och se! Fortsätter de så får ja ringa! Annars är de bara å invänta :( Skönt att höra era tankar

[TanatosNyx]
0

Jag blödde bägge mina graviditeter. Ena gången missfall, andra gången kom det en liten Alvin. Var precis i dina veckor jag blödde bägge gångerna. Hade även ont bägge gångerna.

[Miiika]
0

Jag hade också en liten blödning, fast i vecka 11 tror jag att det var. Det gick bra och på torsdag går jag in i vecka 16 :) Har gjort två ultraljud, ett i vecka 11 och ett i vecka 13 (KUB-test) och bebisen mår hur bra som helst :)

ewelines
0

Jag blödde en omgång i v.5 och en omgång i v.7-8. Jag trodde de var kört båda gångerna för andra gången kom de till och med klumpar. Men de var ingenting och bebis mådde så bra så :) Hade även en jätte stor färskblödning 4 dagar innan min dotter föddes och då trodde jag med GARANTERAT att de var kört, men hon mådde så bra så då med :) 

Håller tummarna för dig!

[WickedAlly]
0

När jag väntade lillebror började jag blöda en kväll i vecka 12, kom en hel del färskt blod. Var övertygad om att det var kört men idag är lillebror en månad gammal :)