Gravid iFokus

Gravid

Etikettmammor
Läst 3221 ggr
[Angel88]
0

Hur känns det??...

Hur känns det när bäbisen sparkar i magen?? kan ni inte berätta, det låter så mysigt..

Annette
0

I början känns det som ett lätt fladdrande. Efter hand ökar det och blir till sparkar.

lisette
0

faktiskt är det en obeskrivbar känsla.

jag blev lite trött på loke ibland när han sparkade som värst. jag kunde hoppa högt av smärta.

[Angel88]
0

oki, trode ni ibörgan att dt kunde vara magen som kurade, har hört att måna tror det

lisette
0

hmm nej det tyckte inte jag. första sparken var i bilen på väg till jobb. blev helt ställd och lite paff.

Believer
0

säger som lisette. det går inte att beskriva hur det känns. det är så otroligt häftigt. men vissa gånger (speciellt nu i slutet) gör det så förbannat ont så man inte vet vart man ska ta vägen.

bubbelbubbel
0

nu vet ju inte jag hur det känns när ungen sparkar, men att det skulle vara en liknande känsla som när magen kurrar…hm…låter i mina öron konstigt…

PimTheGreat
0

det jag känt nu när bebisen börjar göra sig känd är att det känns som det bildas en bubbla i magen som sen spricker lugnt och mjukt. Känner det mest på kvällen när jag lagt mig och läser. Ber jag Ove känna på magen så slutar det direkt…..lite tråkigt

[Angel88]
0

typ som ett lätt flimmer då eller??.

bubbelbubbel
0

men pim, h*n kanske blåser bubblor i magen på dig ? ;D

mararo
0

Som en liten fjäril som flyger runt därinne och så känner man av vingslagen emellanåt. Underbar känsla!

mararo
0

Ovanstående är i början sedan blir de starkare och starkare och ibland kan bebiseb få in en riktig fullträff, ajaj. Det är häftigt mot slutet när man riktigt ser armen eller benet utanpå magen.

Cattis
0

Som en fiskskjärt som slår brukar det stå i en del böcker. Det tycker jag stämmer ganska bra faktiskt. I början iaf.

Jo, jag tycker absolut att det kan misstas för tarmrörelser. Med mitt sista barn trodde jag att jag höll på att bli sjuk, inte att jag var gravid. Det påminde om de tidigare graviditeterna, men ändå inte så jag trodde inte det var sparkar.
Det finns många som misstagit fosterrörelser för tarm"bubbel".

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

clivia
0

jag tror att jag kände något igår kväll när jag låg på sidan och läste! Det kändes som om det "böljade" inne i magen, väldigt svagt men dock något annorlunda… Är ju bara i vecka 15 men ungen är trots allt uppåt decimeterlång nu så i vissa lägen är det nog möjligt att känna av den.

lisette
0

det var alldeles säkert bebisen du kände! :D grattis!

nu kommer du att undra sååå om det verklgien var bebben, tills du upplever samma känsla flera ggr. då kan man inte missta sig längre.

Pernilla
0

#13 Åh vad härligt Clivia! Tycker det har varit den roligaste delen av graviditeten när man äntligen kunde börja känna hur den blobbar omkring därinne. Jag kände också i v 15 för första gången. Mysko känsla, många funderingar på om det kunde vara nåt annat… men det kändes inte som om det var jag som gjorde nåt utan verkligen som en pytteliten kittlig rörelse.

Nu för tiden är det mindre kittligt och mera knuffar och puffar…

clivia
0

jo, det måste ha varit bebisen jag kände - annars måste jag nog gå till doktorn Flört "Böljande" i magen kan inte vara bra om det inte beror på en liten bebis. Den sprattlade runt som sjutton när jag såg den på VUL för en månad sen och nu när den är mycket större så…
Men det gäller att verkligen ligga rätt och koncentrera sig, för det var verkligen bara liite liite jag kände. Det är spännande veckor man har framför sig nu!

Egentligen är det ju helt surrealistiskt, att det är någon därinne. Som blobbar omkring för sig själv!

Moondreamer
0

#10 Vikken underbar liknelse! Precis så känner jag det också! Tänk, tänk att det faktiskt finns någon där inne! Och vad jag är lycklig som får vara med om det! Det är inte mycket nu i början men det ÄR. Jag försöker så gott det går förmedla allt till sambon och jag ser på honom att han också tycker att det är ett riktigt under *ler*

lisette
0

vänta bara tills efter förlossningen när tarmarna lägger sig till rätta, då känns det som om ngn sparkar då med. =)