Gravid iFokus

Gravid

Etikettbilder
Läst 2634 ggr
villblimedbarn
0

Pluss eller spökstreck?

Pluss?

Litenloppa
0

Sådär såg mitt test ut när jag testade, var då i v 4. Det är ju inte så mycket hormon i kroppen ännu då. Jag testade igen 3 dagar senare med två andra märken av grav.test och fick då starkare positivt resultat så då vågade jag tro på det :) (Och nu har jag sett sprattlet på 3 ultraljud så nu kan man ju säka att jag är ganska säker på att det stämde ;) Vet dock inte riktigt vad som menas med spökstreck..? Om tålamodet klarar det (skitsvårt, jag vet. Jag klarade som sagt bara 3 dagar)så vänta en vecka och testa igen.

Litenloppa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär såg mitt ut, också väääldigt svagt. Men det stämde ju :) Hur länge sen är det din mens borde ha kommit?

villblimedbarn
0

Hej och tack för svar! Stort grattis till din graviditet! :-) Måste kännas helt underbart! När har du bf? Förstår att du inte kunde hålla dig mer än 3 dagar ;-). 

Jag är på dag 43. Mina cykler varierar, i snitt är de 35 dagar. Senast fick jag mens på dag 39, dessförinnan 37… Jag tror att jag hade ÄL för 16 dagar sedan. 

Det testet jag lagt ut bild på nu ska känna av 10 miu/ml. Jag gjorde även ett 25 miu/ml test som definitivt var negativt. Gjorde ett ÄL test som var positivt.

Anonym
0

Såhär såg mitt senaste plus ut på BIM -3  (v. 12+0 idag) så det där är nog bra mycket tydligare än mitt ^_^ //Tvåan

Litenloppa
0

Tack:) Bf är i början på mars så det är långt kvar. Man är ju så rädd för att tro på det där positiva för det blir så förkrossande om man skulle ha tolkat fel… Men jämför du ditt test med mitt så var mitt ännu svagare. Och att ett mindre känsligt test inte visar nåt är ju inte märkligt :) Jag gjorde också.ÄL test i samband med mitt svaga positiva grav.test och fick positivt på det. ÄL testerna har visst lite svårt att skilja på olika sorters hormoner utan reagerar på både ägglossningshormon och graviditetshormon.

Litenloppa
1

Jag tror nästan att vi vågar säga grattis va? :)

villblimedbarn
0

Okis :-) Då är allt fortfarande rätt nytt för dig då :-) 

Ja, verkligen. Vågar inte tro att det är sant!!! Hoppas verkligen att det är så! 

Säger tror det, tack så mycket! ;-) 

Shit, jisses. Vad ska jag göra nu då? Vänta i tre dagar och ta ett digitalt test? :P

Litenloppa
0

Nej det vågar man inte ^^ Gissar att det pirrar rätt bra i magen nu? Vet inte om du ska sitta still eller hoppa runt? ;) Jag började gråta hysteriskt när jag förstod att det verkligen var sant haha. Ta du nåt test till om några dagar, om inte annat så för att du verkligen ska få bekräftelse på att det stämmer.

villblimedbarn
0

Haha, ne verkligen inte. Jag sitter helt paralyserad i soffan och kan inte ta in att det faktiskt kan vara ett litet frö därinne… 

Hihi, när var det du verkligen förstod att det var sant? :-)

Det ska jag göra! Åh, vet inte om jag ska berätta ngt för sambon, eller om jag ska vänta tills det verkligen är 100 % sant ;-)

[TanatosNyx]
0

Grattis :)

[GråHäxa]
0

Grattis! :) Mitt första test såg ut ungefär som ditt, tog 2 test till efter det och vågade tillslut tro att jag faktiskt är gravid :) Så jag skulle absolut gissa på att ditt är positivit :)

villblimedbarn
0

Tack så mycket! Vad goa ni är! Jag vågar dock inte tro att detta är sant än! Har ett test kvar som jag planerar att ta imorgon bitti ^^. Nya tester kommer troligtvis med posten inom några dagar. Gah. Jag är så rädd att det ska vara ett spökstreck, att jag testat fel på ngt sett, eller att ja.. att det inte är positivt helt enkelt. haha. :P

villblimedbarn
3

Så här ser dagens test ut :-)

Lilolizeit
0

Grattis! :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

villblimedbarn
0

Tusen tack!! :-) Herregud, jag tror ännu inte att det är sant. Vågar inte tro. :o

nilma
0

Grattis! Majbebis då?

//Malin

Sajtvärd på Scrapbooking.ifokus.se

Litenloppa
0

Nu ringer du till mvc och förklarar att du plussat :) Många har dåligt med tider så det kan vara bra att ringa tidigt. Jag var lite sen med det och fick väldigt seb inskrivning. Kommer vara i v 15 då, kan vara sköntatt få tidigare med första barnet :)

villblimedbarn
1

Uppdatering. Nu är det verkligt! :D

villblimedbarn
0

Tusen tack allihopa!! 

#17 Tack! Jag ringde precis till bm. Ska bli uppringd! ihh… Oj, det var verkligen en sen tid du fick. En vän till mig fick tid samma vecka som hon plussat (vilket hon gjorde på bim). 

#16 Jag tror det blir majbebis. :-D Är du gravid?

villblimedbarn
1

Inskrivning 18 september :D

nilma
0

#19 Det är lite oklart just nu men förhoppningsvis :)

//Malin

villblimedbarn
0

#21 då håller jag verkligen mina tummar för att det är så! I väntan på BIM? Symtom?

nilma
0

#22 BIM på tisdag 🙂 Jag tycker mig ha lite ömma bröst.

//Malin

villblimedbarn
0

Åh, då håller jag tummarna för dig! Ska du vänta och se om mensen kommer eller ska du ta test innan BIM? :)

nilma
0

#24 Jag har sagt att jag ska vänta men det är sååå svårt, hehe!

//Malin