Vad tycks om Mio?
Jag har fastnat för namnet Mio, tycker det är jättefint.
Skulle vilja veta vad andra tycker, kan man heta Mio som 30 åring och 60 åring? Ska man ha med sånt i beräkningarna?
Jag själv tycker det låter helt galet att döpa sitt barn till "gubbnamn" som Bengt eller Ragnar, men det är ju bara jag. Dock är dom namnen perfekta när barnet blir 50+
Jag älskar skalor, så ranka gärna namnet Mio mellan skala 1-10
Tycker det är jätte fint. Lite ovanligt men ändå inte för udda eller konstigt. Tror man kommer vänja sig vid många namn om några år, alltså att gubbar kan heta annat än Bengt och Gunnar 😉Däremot har jag svårt att vänja mig vid att bebisar heter just Bengt eller andra gubb-namn 😃
På sin höjd en trea för mig. Jag vet inte varför men jag tycker inte att det är ett riktigt namn. Det låter mer som ett smeknamn i sådana fall. Angående att namnet ska passa hela livet så har det funnits i bakhuvudet när vi valt namn men egentligen är det ju ganska onödigt för om 60 år kommer pensionärerna heta Tuwa-li och Liam, och inte Bengt och Gunhild. Då blir det ju inte konstigt att ha ett sådant namn.

Skit i vad andra tycker :) bara ni gillar namnet så är det j bra. Mio är fint tycker jag, mitt ex söta son heter det så jag kanske är biased :p Många i vår omgivning tyckte att Elva var skitkonstigt och hade vi lyssnat hade vi nog inte hittat något namn vi båda gillade så mycket.