Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1031 ggr
nowalee
0

Minskade fosterrörelser

Efter att haft minskade fosterrörelser ett antal dagar åkte vi in på ultraljud där allting såg bra ut, även hjärtljudet. Men har nu istället sedan besöket fått väldigt ont - det känns ungefär som om dom väckt upp bebis och med det kommer sammandragningar och smärta i mage, rygg och ljumskar.

Är det någon annan som varit med eller har erfarenhet av  minskade fosterrörelser? vad kan det bero på? Kände ni någon förändring på något vis efteråt när den började röra på sig igen? som ex smärta. 

Kan tillägga jag är i vecka 30.

smurfis
0

Det kan ju bli så mot slutet just för att det blir mer trångt för bebisen där inne i magen. Däremot så länge du känner bebisen på något sätt varje dag så tror jag inte du behöver vara orolig nu när du gjort UL och allt var ok.

Smärta kan man ju också få mot slutet, det kan ju vara förvärkar?

Prata med din BM om du är orolig. De vet ju ändå bäst!

[TanatosNyx]
0

Ultraljudsundersökning kan reta upp bebisen så den sprattlar på lite mer en stund, det är helt normalt. Min Alvin blev galen när dom körde över huvud eller rumpa på honom. Han jagade den där pinnen konstant, märkbart irriterad

Intehärutandär
0

Du har gjort en bra sak. Minskade fosterrörelser, även på slutet är livsfarligt. Du ska ha ett schema som Du skriver varje dag, där Du antecknar hur ofta barnet rör sig (dvs vaken - sover) så att Du får ett hum om hur just Ditt barn rör sig. 

Att Du fått ont kan bero på undersökningen och börde gå över nästa dag.