Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1474 ggr
densomundrar
0

Är min Mens regelbunden?

Som några av er vet har jag ansökt om fertilitetsundersökning och sitter nu med hälsodeklarationen, varpå frågan om regelbunden mens kom. Tacka gudarna för att jag faktiskt skrivit upp detta trotts att jag var så naiv om graviditet. Har nu suttit och räknat på menscykel och blir inte riktigt klok, är den regelbunden eller inte trotts några stora avstickare. 27 31 29 32 30 31 37 32 30 29 42 34 36 Som ni ser är det några stora avstickare och medelvärdet upprundat till närmsta heltal blir 33 dagar. Är min mens regelbunden? Vet inte vad jag sk svara på det? :-(

VildaVittra
0

Nej, jag skulle inte räkna den som helt regelbunden eftersom det är hela två veckors skillnad mellan den kortaste cykeln och den längsta. Positivt är ju dock att den inte hoppar över en månad eller så, det kunde alltså varit värre. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

densomundrar
0

Tack, då skriver jag alltså att den är oregelbunden? Dom vill veta hur lång menscykeln är, ska jag då skriva medelvärdet jag kom fram till? Det stämmer ju ganska bra in på de senaste menstruationer jag haft.

densomundrar
0

Hoppas att jag inte får avslag pga detta :-(

Sarah
1

Skriv att den är mellan 27 och 42 dagar?

densomundrar
1

#4 smart, jag gör så :-)

jackiejohn
0

När vi gick våran utredning så fick vi den frågan och min cykel är på 28dagar +- nån dag och då sa läkaren att mensen kan komma en vecka tidigt/1vecka sent och räknas då fortfarande som regelbunden mens. Vet inte om det hjälpte så mycket men..

Karmatarerskanise
0

Jag hade ringt och frågat på kliniken.

densomundrar
0

Hade inte tid att ringa, skulle ha behövt skickat iväg detta helst förra månaden, vill gärna påbörja undersökningen detta år och kunna starta nya året med något bra besked, enligt mina förhoppningar. Som man brukar säga "nytt år, nya möjligheter "

densomundrar
1

Och det är postat nu, tack för eran snabba respons

zakkris
0

#9 skickade själv in en sån i förra veckan. Att ha oregelbunden mens tillför ju problem i att bli gravid. Speciellt om man är som vi, jobbande båda två och inte har ork till att ha sex varannan dag som många andra. Då blir det problem. Min mens kan tom hoppa över en hel månad ibland, helt sjukt, hur ska man då veta när man är fertil liksom. Så den biten tror jag inte ni får avslag på, men de är bra för dem att veta.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

densomundrar
0

#10 fast de flesta som försöker bli gravida jobbar väl säkert oxå båda två? Skönt att höra, för om man har oregelbunden mens så är det ju som sagt lite jobbigare att veta och det borde ju vara ett sådant problem som dom bör kunna hjälpa en med. Har du hört något om hur lång tid det ska ta på ett ca att få besked om man får hjälp eller inte?

zakkris
0

#11 Ja jo de är så, men kan inte hjälpa de, min sambo blir alldeles för trött, han går upp halv 5 på morgonen, gör bil 1h till jobbet, jobbar dagtid, kör 1h hem, han är liksom borta 12h på dagen. Och jobbar med kroppen under dagen, hade inte han haft mig hade han somnat direkt när han kom hem.

Jag har gjort de lite annorlunda än du så de vet jag inte. För en månad sen lite drygt så ringde jag till gyn och ville sätta upp mig på väntelista för kontroll, då hade vi inte försökt ett år än, så de satte upp oss på en tid när de gått ett år, vilket är nu i slutet av augusti. Så jag har en tid redan i början av september. Så fick de papperna man fyllde i samtidigt som jag fick hem tiden. Så tyvärr kan jag inte svara på det :(

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln