Mulliga gravidmagar
Har sett en del trådar med magbilder, men ser sällan mulliga gravidmagar.
Hur ser en gravidmage ut på någon som är mullig eller fet? Är nyfiken, det kanske är så att många bilder jag sett kanske inte alltid föreställer en tjej som var pinnsmal innan graviditeten utan attmagen faktiskt kanske blir "fin" iallafall, även fast man kanske är mullig?
Har alltid föreställt mig att om jag blir gravid, att mulligheten kommer att sitta ovanpå en kula, typ den bilden. Jag är ganska mullig, faktiskt även om jag inte längre är speciellt överviktig.
Har du kollat våra magtrådar? På en mulligare person syns väl oftast en riktig gravidmage senare, men dom finns!
/Christine

Har en vännina som var lite mullig (mycket lös hud också efter magoperation och stor viktnedgång) nu är hon i vecka 38 ca får sin bebis imorgon och magen syns absolut! Tog längre tid innan man såg att det var en bebismage om man jämnförde henne och mig, jag låg 5 veckor före henne. 😊 (Jag är smal 170cm och 60kg)
#1 givetvis, men tycker alla ser så smala ut.
Antingen är alla som lägger upp bilder smala eller så är min föreställning om hur det ser ut lite skev, att man faktiskt får engravidmage trots att man är mullig.
Jag hoppas ju att jag oxå får en sådan där gravidmagrsom alla andra om vi någon gång blir gravid, även fast jag är lite mullig,:-)
#3 - Ja, man får gravidmage ändå ;) Har en bekant som var (är fortfarande) kraftigt överviktig men nog syntes gravidmage på henne ändå :)
/Christine
#4 då kan jag nog känna mig lite tryggare :-)
#5 - Sen betyder det inte att det syns tidigare bara för att man är smal heller. Det är så många faktorer som spelar in, muskler, hållning, livmoderns placering, bebisens placering…
/Christine
Jodå, jag har sett att överviktiga får kulan med. Skillnaden jag sett är ju att en överviktig har det (fett) fördelad över hela kroppen. Grova armar t ex. Bara graviditeten sätter sig ju oftast runt mage-rumpa-lår. En god vän till mig blev snittat i torsdags och hon hade djup navel. Min försvann i mitten av graviditeten. :-)
Min väninna som har ganska rejäl övervikt syntes det på jättetydligt redan i v16-17! Hon fick en stor fin tydlig kula, långt mycket vackrare än min lilla hopplösa böna (jag är smal). 😛 På henne liksom försvann degmagen bara och ersattes med en bebiskula. Graviditeten klädde henne väldigt väl.
Jag är väldigt överviktig och är i v.14 (13+0). Jag ser mer ut som om jag är ännu fetare om magen. Jag "hann" bara gå ner 8kg innan jag blev gravid. Hade hoppats gå ner mer…men men. Hoppas man ser att jag är gravid och inte bara fet snart.
Mitt magfett sitter utanpå! Det enda som syns nu (v16-6) är att jag är tjockis, alltså kan jag inte hålla in magen som förr! Jag tar inte bilder på mig själv i största allmänhet så jag har inget att visa upp.. Men ser ut som en tjockis helt enkelt!
Dock går jag fortfarande ner i vikt så mina 15 kg övervikt har nog minskar lite ändå ;) Så kanske syns tydligare snart om det fortsätter på den trenden!
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Jag har i stort sett alltid varit mullig eller lite överviktig. Innan jag visste att jag var gravid så gick jag nog upp en del extra på ett par veckor eftersom jag mådde så illa så att jag var tvungen att äta varannan timme, och det blev inte frukt och grönt varje gång…
Såhär såg jag ut i v.16, jag skulle nog påstå att mitt "mag hull" började bytas ut mot en bebiskula där :P
Nu kan jag säga att jag aldrig känt mig så stor i hela mitt liv och när jag ser denna bilden eller bilder från en månad innan jag blev gravid så tänker jag "Hur i hela friden kunde jag vara missnöjd med min kropp??" 😂och vi är i vecka 28 så det är ännu ett par månader kvar… har ingen bild från denna vecka, men jag har en från v 25 :)
Ni har ju jättefina bebiskläder tjejer :-)
Vad snälla ni är dom lägger upp era bilder, hade inte denna tråd handlar om gravidmagar på de som inte är pinnsmala så hade jag aldrig trott att ni var något annat än pinnsmala innan graviditeten. Hoppas att ni tar det på rätt sätt, jag menar absolut inget illa utan det är endast i positiv mening. @):-
Då kanske jag kan hoppas på att ändå få en mage som serut som en gravidmage och inte som en boll med en dallrande fettpåse ovanpå, för det har verkligen oroat mig.
Har försökt att kolla lite när man är ute och funderat på hur de gravida tjejerna man ser sett ut innan gravidmage kom, för att veta på ett ca. Men alla tjejer har runda fina magar och det är jättesvårt attavgöra om det är någon som varit smal från början eller om det varit någon som haft lite utsvängda former.
Jätteroligt att se era bilder! Är också lite nyfiken, tycker i och för om alla bebismagar. Men jag är också lite mullig och önskar verkligen att jag får en fin bebiskula och inte bara ser tjockare ut. Men det är nog mycket hur man själv känner sig …

Jag är bara i v9 men folk har redan börja fråga om jag är gravid, tar det nästan lite kränkande eftersom att jag är tjock ;)
Har fått massor av bristningar och känner mig konstant svullen! lite höggravid nästan!
/Josefin
www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon
#18 har det fortsatt att vara svullet även nu tycker du? Eller var det värst i början? Jag är bara i vecka 5 men har en del extra kilon från början. Så nu blir det minst 30 min träning/promenad om dagen och bra mat! Känns bra!
Det är ju så olika!! Ibland om man är lite kraftigare kanske magen först bara blir lite mer "pluffsig" eller rund. Det kanske döljs väl om man är väldigt kraftig och även har stora bröst. Även beroende på hur man klär sig osv.
En smal person kan däremot få mage sent också och bara ha lite "put" till en början. De kanske ser och känner det själva men inget som andra ser förrän senare.
Själv är jag väl normal (varken jätte smal eller jätte tjock) och jag har haft lite degig mage som jag tycker först blir ännu mer degig för att sen ersättas av rundare mer bebisform. Men jag har ju tyvärr oturen att gå upp mycket i vikt och jag blir tjock överallt. Både runt mage, rumpa, höfter, armar… överallt! Så jag känner mig sällan fint gravid utan mer bara tjock och ful.
Sen kanske det är så att på en tjockare person kanske inte folk vågar fråga om de är gravida för de kanske tror att det är extra känsligt om personen endast gått upp ännu mer i vikt. Sen kan man klä sig så man framhäver magen med mammabyxor, kläder som sitter åt på rätta ställena (under bysten) och som framhäver gravidmagen även om den även har lite extra fett.
Jag tycker alltid att alla andra gravidmagar är så himla fina! Det är roligt att se bilder på andras magar. Det kan verkligen vara så olika hur de ser ut!
Denna gång började jag graviditeten med nästan 20 kg övervikt. Hann aldrig bli av med all extra vikt från första gången. På mig som bara är 154 cm innebär det ett bmi som nästan nådde fetma. Nu åtta kg senare har jag passerat den gränsen med råge. Men här är magen i vecka 38 i alla fall, tycker den ser rätt normal ut :)
#24 menar du verkligen att du hade 20 kg övervikt när du startade?! :-o du har en sådan fin och rund mage och skulle du inte sagt det så hade jag trott att du var en av dom som var "smala och smärta" innan graviditeten. Detta gav min lite hopp, kanske blir inte magen så degig och märklig som jag har fått för mig att den kanske ska bli. Tack
#25 Japp, istället för de där 57-58 kg jag borde vägt stod vågen på 75. Och jag mäter ju som sagt inte många cm över havet. Tror inte du behöver oroa dig alls, ska nog mycket till för att bebiskulan inte ska lyckas pressa ut ungefär allt man har ;p
Nu börjar jag egentligen bli lite orolig att jag aldrig kommer bli gravid så jag kanske har funderat och oroat mig i onödan. Men hoppas at det en dag kommer att hända, med eller utan hjälp :-)
Ja du… vad ska jag säga. Jag är bara 156 cm lång och väger ca 40 kg för mycket. Det dröjde länge innan gravidmagen blev tydlig och allt känns som en gråzon, både med vilka klädstorlekar som passar och var bebisen börjar och slutar. Det var inte förrän i vecka 18 som jag ens brydde mig om att fota magen men sedan dess har jag fotat varje vecka. Jag kan inte själv se om det syntes i vecka 18 eller om det bara var plufsmage. Beror även på hur linningen i byxorna sitter. Det buktar in där linningen sitter åt så därför kan fotona se olika ut beroende på vilka byxor jag haft på mig på fotona (inga foton med bar mage finns).
Först i vecka 23 började magen puta ut men jag använde fortfarande mina vanliga överdelar i klädesväg och lyckades enkelt dölja magen. I vecka 26 var jag på en jobbintervju och det var ingen som anade något även om jag själv tyckte det började bli svårt att dölja magen i den vevan. Nu har jag gått in i vecka 36 och det är först för någon vecka sedan som jag berättade för grannen. Hon sa att hon bara trodde att jag "lagt på mig".
Runt vecka 30 vågade jag börja använda kläder som satt åt om magen och jag är faktiskt bekväm med det numera även om jag aldrig förr har haft tajta kläder. Nu i vecka 36 så tror jag faktiskt att det inte bara är folk som vet som ser bebismagen, men fortfarande är det inte en enda som har frågat om jag är gravid. Förra veckan tyckte jag att en f.d. arbetskompis kollade lite extra på mig, när jag stötte på henne i mataffären men den gången hade jag en uppknäppt jacka i vägen som förvillade 🙂
Vet inte vad jag ska säga om själva magen och hur den är. Den är fortfarande rätt så mjuk och naveln sitter inåt precis som jag är van vid :) För första gången i livet så tycker jag faktiskt om min mage, förutom det som hänger mer eller mindre löst undertill. Jag kan också tillägga att jag fortfarande bara har gått upp 2 kg under graviditeten så om det inte skenar iväg på slutet så kommer jag förhoppningsvis att sluta på minus efter förlossningen 🙂
Bilder kanske kommer en vacker dag.
Jag tror många är livrädda att råka såra när man har lite extra hull runt magen från start. Många tycker att bland det mest förnedrande man kan få höra är "är du gravid?" när man inte är det. 🤐 så många kanske anar och undrar men inte vågar fråga.
#24 Tycker inte alls du ser speciellt överviktig ut på den bilden, jätte fin! Fördelen när man har lite högre startvikt är ju att man oftast går upp lite mindre så det kan ju vara skönt! Jag vägde 95 kg som höggravid förra gången och jag vill inte dit igen…
Just nu är jag gravid i ca v 19 och vågen visar ca 73 kg. För ett år sen vägde jag ca 63 kg men när jag blev gravid vägde jag 66 kg. Jag är strax under 170 cm lång. Så mitt BMI var ju ok när jag blev gravid (ca 24-25) även om det är i övre kant.
Vad snälla ni är som delar med er :-)
#24 det skulle jag aldrig ha trott! Tycker att du är jättevacker! Vi väger ganska lika som du gjorde innan graviditeten och är nästan lika korta (jag är 161). Jag är bara i vecka 5 (går in i v6 imorgon) så nu försöker jag verkligen att motionera ordentligt och äta riktigt bra. Än så länge känns det mycket bra!
Jag lider utav fetma och här är min mage som jag tog i lördags kväll (när jag var påväg till sängs - därför den snygga klädstilen), då gick jag in i v.24 (23+0). Ursäkta röran bak i, det blev så efter lite shopping på ikea. =) Trotts med fetma så syntes magen tidigt. :)
Måste också säga att väldigt väldigt många inte alls ser mulliga eller överviktiga ut i denna tråd. :D
Jag gick snabbt upp i vikt de 2-3 månaderna, sen så kom jag in i en period då jag mådde dåligt och gick inte upp något knappt, då jag åt hemskt lite och kände snabbt mätt. Men nu den senaste månaden känner jag knappt av mättheten, försöker kontrollera vad jag äter, men ibland är det det svårt och magen hinner tänka och agera före hjärnan, och suget på vissa saker gör det inte det bättre. :) Så jag har gått upp lite til, men är också extremt uppsvullen, har foglossning och lite annat så har svårt att röra på mig. Men försöker röra på mig varje dag ändå med en promenad minst och äta sunt. :)
Innan lilla Loke föddes hade jag passerat 100kg, la på mig ca 20kg från start till "mål" :) Tog ca 10-14 dagar så var jag nere i startvikt. Kan säga att jag var rätt så stor i slutet och det var tungt! Om man börjar med övervikt har man lättare att samla på sig mer vätska så man ska inte stirra blint på vågen ;) I mitt fall bar jag dessutom på en 4,8kgs klump upptäckte vi vid fl :P
Så roligt att titta på alla fina bebismagar! En fråga bara, hur räknar man bmi när man är gravid? Det blir ju lite tokigt…
Ni alla har så fina bebismagar! 😍 Vackra!
När jag läste om detta att ingen frågar om en är gravid så vill jag bara flika in med att jag personligen faktiskt aldrig frågar någon om denna är gravid, oavsett om människan är smal eller mullig. Tycker det är lika oförskämt att fråga och få den frågan oavsett vilken kroppsform människan har, tycker det är bättre att människan själv få säga att den är gravid 🙂 Då trampar inte jag någon på tårna och lämnar dessutom valet att själv få meddela sin egna graviditet till just den gravida människan.
Tror det är många som tänker som jag, en hel del i alla fall. Man vill inte såra eller skapa osämja.
Medarbetare på Chinese Crested ifokus.
#36 Jag tänker precis likadant! Jag fick frågan av en vän till familjen jättetidigt i graviditeten, dock inte pga utseendet utan hur jag åt (haha?). Självklart kul att folk får reda på det och blir glada för en, men hade hellre valt själv när och hur jag berättade det i det här fallet t.ex.
Har dock börjat märka några kollegor och vänner som sneglar och tar sig en extra titt på magen när dom tror att man inte ser 😉 ganska kul faktiskt! Men såna där "rakt på saken-frågor" känns inte så trevligt som sagt. Man vill ju berätta när man själv är redo och känner för det.
Håller för övrigt med ovanstående, så fina magar här i tråden!!
/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)
”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”
#37 Men precis, det är vår graviditet och då lämnas rätten till oss att välja när man vill berätta :) För man kanske inte är redo att berätta förrän efter RUL till och med, eller så vill man berätta på en gång. Den rätten lämnar jag som sagt till de gravida kvinnorna (och männen).
Märkt detsamma. Man säger ''God morgon'' till dom på jobbet sen sneglar dom ned på ens mage, haha. Alltid lika kul!
Medarbetare på Chinese Crested ifokus.
#30 & #32 Tack vad snälla ni är :)
Mycket av min övervikt sitter runt höfter och lår så jag tror att det lurar en del.
Ligger på +8 nu i vecka 39 så har absolut gått upp mindre denna gång, var mer eller mindre normalviktig innan första graviditeten och då gick jag upp 15 kg. Lever precis likadant nu, förutom att jag springer efter en tokig ettåring då :P
Jag har en gång i tiden vägt mer ogravid än vad jag gör nu som höggravid, så jag vet ju att jag kan gå ner relativt lätt sedan. Så jag funderar inte så mycket på vikten alls, min bm har inte sagt något heller och det tar ju ytterligare udden av det hela :)
Jag måste hålla med om att bebismagarna i tråden är jättefina :) Härligt att ni delar med er!
Tack 😊 Saknar verkligen bebismagen trots att det var väldigt tungt i slutet. Längtar tills vi ska börja med nr två 😃
#39 jag är nog skapt som du, jag skulle vilja säga att all min övevikt sitter på höft/lår. Magen och midjan är egentligen rätt smal. Och låren tänker jag egentligen inte på när jag har kläder på mig… haha. Får se vad som händer.
Jag har tänkt nu på att ämnesomsättningen ökar i och med graviditeten - hur vanligt är det att man går ner i vikt även om man inte kräks frekvent?
Om man får en tydlig gravidmage eller inte är ju verkligen individuell.
Jag är smal så jag tycker jag borde fått en tydlig mage tidigt, men när jag gick på gravidpenning i vecka 33 så hade inte ens alla fattat att jag var gravid.
Så vilken mage man får beror inte på hur stor eller liten man är.
Det kan ju även skilja hur magen ser ut från gång till gång om man är gravid fler gånger! Jag tycker det är superhärligt med stor rund mage! Oavsett om den har mycket eller lite lager fett på sig 😉

Sitter i bilen och ammar efter vi sprungit lite ärenden och herregud, barnet behöver inte suga, det bara sprutar in i hennes öppna mun :p Jag vill inte amma offentligt, plus att jag inte är klädd för det, och nu med den här fontänen som sprutar ner hela ungen så är jag ganska glad för det. Haha, känns sissedär att sitta på restaurangen med en stråle mjölk som sprutar ner hela stället :)
plastad frotte är din vän 😉hehehe
Hahaha! Hoppas att bilens inredning klarar sig! 😂

Oj, #45 hamnade ju i helt fel tråd! Sorry, skulle ju vara i föräldratråden…

#50 Wooow vad häftigt, bra gjort! ser jättetjusig ut!
#50 30 kilos övervikt, vart sitter dom kilona? :-o Jag börjar nog känna mig ganska lugn nu, hade ett på under 26 så det är tydligen inte då jättefarligt med min vikt som jag gärna tror och ni som lagt upp bilder här har superfina magar, och kroppar med för den delen. Är så glad att ni delat med er och fått mig att se detta med andra ögon, ni är guld värda

#51 tack! :) Det var första "riktiga" uppträdandet där magen syns. #52 jag är 180 cm lång och ganska bred i skelettet så jag kan bära mycket extra vikt.