Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1704 ggr
pälli
10

RUL - vi väntar en dotter!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var vi på RUL och vi väntar en dotter! 😍Hon såg alldeles normal ut på allt dom mäter vilket var en enorm lättnad! En blyg rackare som inte alls ville visa ansiktet men efter att hon buffrade på magen så vände hon sig om så hon kunde mäta.
Är beräknad till den 5/12, alltså vecka 19+4 idag 🙂

Jag kan nog leva på denna lycka ett bra tag nu, men nu är längtan efter henne enorm! Ser så fram emot att ha henne här med oss.

Medarbetare på Chinese Crested ifokus.

mollyt
1

Vad roligt! Grattis!

Velinga1984
2

Vad kul! Jag vill också ta reda på könet, efter 2 barn så är det inte lika spännande längre att vänta :)

pälli
0

Tack! :)
Det var något speciellt med idag, en målstolpe att få veta att hon växer som hon ska och att allt ser bra ut. Nu kan jag verkligen känna ett starkare band till henne än innan då man inte visste så mycket.

pälli
0

#2 Jag ville ha överraskning men inte sambon, så jag gav med mig och det var jag glad för :) Känns som jag kan knyta mer band nu än när jag inte visste vem som låg där inne.

sisela
0

vad roligt! 

Och kul att vi är så jämna. Precis samma datum. Jag ska skannas på måndag så vi får väl se om det blir flyttat då.

Lilolizeit
1

Grattis! Skönt att allt såg bra ut. :) Jag håller med om att det kändes som man kom sitt barn närmare när man fick reda på könet. Å så underlättade det i namn valet när man inte behövde hitta både flick å pojk namn.. ;)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

HMC
1

Åh, så härligt! Grattis! 🤗
Nu längtar jag ännu mer efter vårt RUL! 10 augusti är det dags så knappt 4 veckor kvar!

/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)

”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”

pälli
2

#6 #7 Tack! 🤗 Vaknade och mådde liksom… bättre än annars. Haha, fått någon lustig känsla efter igår. Det känns mer som jag är gravid och ska bli mamma. Underlig känsla det där :)

#7 Det är underbart med RUL! Man får se bebis från alla vinklar, höra att varje del av bebis (förhoppningsvis) är normal. Njurar, hjärtat, blodådrorna till hjärtat, att alla hjärndelar ser normala ut, näsan, läpparna, magsäcken, urinblåsan osv osv. Helt underbart att faktiskt bli så glad att varje liten del av bebis har utvecklats normalt!
Och så blir man stolt att man varit en del av att få fram en frisk bebis, att man liksom får bekräftelse att man ätit som man ska och rätt saker och att man helt enkelt bara har skött sig bra. Såå fint!