Gravid mysbyxor?
Har ni tips på var man kan hitta mysbyxor i gravidmodell?
Jag tycker mest det finns leggings/tights nu men om man vill ha dem lite tjockare och lite lösare i benen? Tidigare graviditeter har jag hittat mycket sånt på H&M men det kanske kommer till hösten mer?
Jag har några gamla sparade (slitna!) men de vill man ju helst bara gå runt i hemma. Inte ha med sig till t ex BB. 😃
Jag köpte tunna svarta löst sittande på hm, med två fickor. Hur sköna som helst men dålig kvalitet (fast det gör inte mig något). Men du efterlyser ju tjockare byxor & som du säger borde det komma nu framåt sensommar/hösten :) men vill du ha några just nu kan jag rekommendera de jag köpte iaf ;) de går att ha nu på sommaren & säkert även ett tag in på hösten beroende på temperatur.
Kanske inte så tjocka men ja köpte hm's pyjamas byxor, kostade typ 100kr styck. Har dom som mysbyxor. Tycker dom är ett mellanting mellan pyjamas å mysisar..
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Jag tycker det känns väldigt skralt med mammakläder i butikerna. För mig som drar större storlekar är det i stort sett omöjligt att hitta. Lindex har slutat med mammakläder i butikerna och har det bara i sin webbutik numera. Verkar nästan vara en trend att göra så? Jag har nästan uteslutande handlat på bonprix.se. Hyfsat bra kläder och utbud och priserna är okej.
Mjuksibyxor: http://www.bonprix.se/produkt/mammamode-mjukisbyxa-gramelerad-929104/
vänta bara tills ni ska jaga amningskläder… när jag frågade på hm här visste dom inte ens vad amningskläder var för något…
#3 kan meddela att till hösten kommer lindex att ta in till ett par butiker runt om i Sverige mammakläder. 😊
#4 Va? HM har ju en del amningskläder, iaf här i stan. Sen att utbudet är skralt och inte finns i min storlek är en annan femma…
#6 Japp, jag efterfrågade specifikt deras amningströjor med kort och 3/4 ärm, men dom stod som ufon i butiken..

Haremsbyxor! :) funkar före, under och efter graviditeten :)
Jag köpte mina gravidkläder på eBay.

Vad märkligt, här har H&M en hel avdelning för gravida och ammande :o
jodå, dom har det här med, det är det som är så tragiskt 😟 finns lite leggings typ. och linnen jag inte kan ha. (och vi har 2 hm här)..
Skumt att det skiljer så. Får skatta mig lycklig för här har de allt möjligt fint :)

Vi har tv HM. Det ena har gravidkläder. Det andra har inte :)
golf.ifokus.se
Ja det är superdåligt utbud på mammakläder! Mest får man ju leta på nätet. Det är synd för man vill ju prova ibland, speciellt BH!!
Jag vill egentligen inte ha jätte tjocka mysbyxor utan mer mellantjocka, inte så tunna så de blir genomskinliga 😉 Men gärna lite lösare än tights. Har inte hittat några via HM:s hemsida eller så är det urplockat och bara finns XL eller XS kvar.
Boob har bra amningskläder tycker jag. Lite dyrt dock!
Som #8 skriver, haremsbyxor! Jag köpte två par på H&M - fina faktiskt - och är hur nöjd som helst. Gick på 149kr styck tror jag. Märkte dock lite för sent att dom inte har fickor 🤔
/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)
”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”