Ingen mens?
Hej. Behöver lite råd. Skulle fått min mens förra fredagen (30 April) Den dök inte upp och har fortfarande inte synts till. Vi hade oskyddat samlag (kondomen hade tydligen spruckit O.o) På onsdagen innan. Gjorde ett grav test i morse. Men de var negativt. Så nu är frågan. Vad ska jag tro om detta?
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
vänta några dagar och gör sen ett nytt graviditetstest
tog du ett dagen efter piller?
annars så kan stressen över att du eventuellt tror att du kan vara gravid försena mensen
Med tanke på att sexet var så nära beräknad mens så borde du inte blivit befruktad. Det är ju mest troligt att det är förskjutet.
/Christine
Eftersom din son bara är knappa halvåret (?) så är det ju inte märkligt om mensen är lite oregelbunden. Många har ju inte ens fått tillbaka sin mens vid den tidpunkten :)
Ber verkligen om ursäkt ifall jag blandar ihop dig med någon annan.
Den är nog bara oregelbunden, testet bör vara tillförlitlig då kondomen sprack så nära mens.
De flesta kondomer är preparerade med spermiedödande medel, just ifall de spricker. Skulle tro det rör sig om oregelbunden mens som övriga säger, då det är så tätt inpå du blev förlöst. 🙂
Ja jag vet inte alls jag. Jag hade spiral i februari. Men fick ju ta ut den pga den satt fel. Sen dess har jag haft regelbunden mens. De är de knepiga. Nej jag har inte tagit några piller. Enligt en kompis till mig kan man bli befruktad även under mensen. Hon säger ahh kroppen är byggd sån. Så jag vet inte alls
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
#6 - Man ska vara extremt fertil, och mannen ska ha extremt pigga spermier för att bli gravid under en mens, kroppen stöter ju bort ett obefruktat ägg och sen beror det ju på när nästa ägglossning inträffar.
/Christine
Dubbel ägglossning? :-o
#10 oK… Får man ingen mens då? Jag vet inte vad det är eller vad det betyder så jag frågar :-)

Om du tog ut spiralen i februari och inte fått din mens den här månaden så kan du ju inte säga att du haft regelbunden mens… Två månader är inte så mycket att basera regelbundenhet på. Du har precis fått barn och dessutom haft en spiral efter det, inte konstigt om det tar tid för den att bli regelbunden igen.
#13 - Vem är grinig? 🤔
/Christine

Ingen är ju grinig, men ingen på en sajt kan gissa om du är gravid eller ej. Det är inte konstigt att din mens är oregelbunden, det kan ta lång tid innan det stabiliserar sig. Du har dålig koll på hur kroppen funkar och när folk försöker förklara så vill du inte lyssna. Det enda du kan göra är att ta test, vänta på att mensen kommer, eller åka till läkare och kolla.
#13 Fast i sammanhanget är de ganska så "precis" att ha fått barn för 6 mån sen. Det är nog rätt ovanligt att ha fått regelbunden mens 6 mån efter förlossning, i mitt tycke borde då mensen ha kommit direkt efter förlossningen och sen regelbundet varje månad efter det.
Jag tror nog du missuppfattat svaren du fått, jag tycker inte att varken jag eller någon annan låter griniga i svaren :-)