Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 1185 ggr
Bella_Bus
0

Clearblue för graviditetsillamåe?

Hej det är så att jag har sedan den 28/4 mått extremt illa dock utan kräkningar men mår illa från att jag går upp till att jag går och lägger mig på kvällarna. Detta har resulterat i att jag inte kan äta alls kan knappt dricka utan att det känns som att det är på väg upp igen. Det är så psykiskt jobbigt att vara så hungrig men inte kunna äta så nu har det resulterat i att jag har gått ner 3kg sedan den 28/4. Så nu undrar jag om någon har provat några åksjuke band eller liknade(ej tabletter) som har funkat eller inte funkat. Jag har funderat på att köpa en Clearblue Enhet för lindring av graviditetsillamående för att se hur den funkar. Är det någon av er som har några erfarenheter av den? Mvh

Velinga1984
2

Var tvungen att kolla vad det var för något, men insåg att det förmodligen att det aldrig är något som jag kan testa. Hittills har jag alltid fått extremt graviditetsillamående, så läkarna sa nu sist att det är 99% chans att jag alltid får det.  Själv kräktes jag av allt, så jag var också konstant hungrig. Rasade i vikt medan magen växte, såg rätt knepigt ut då jag fick mage fort. Men iaf till trådens ämne; kontakta MVC för rådgivning om det är så att du mår illa men inte kräks. 

Jag har provat
Mediciner:
*Gaviscon - kom upp lika fort
*Primperan - kom upp lika fort
*Postafen -fungerade inte alls
*Lergigan Comp X 3 dagligen- hjälpte först inte alls, men sen började de lindra så de fick jag äta gravidteten ut

Andra åtgärder:
*Akupunktur,2 ggr veckan -lindrade endast vid första graviditeten, sen inte alls
*Vätskedropp vid flera tillfällen- hjälpte inte alls, men kroppen fick iaf näring. 
*Åksjukeband -fungerade inte alls
*Hemmagjort potatismos (1 tesked i timmen) - hjälpte först inte alls men kroppen fick sakta näring så med tiden kunde jag öka. Vid vecka 15 kunde jag börja introducera fisk till potatismoset.  Det plus sallad i olika former var i princip min mat graviditeten ut. Kött kom upp lika fort. 
*Vaniljglass & vattenmelon i minimala intag - hjälpte inte först men tids nog fick jag behålla vätskan

Bella_Bus
0

Okej tack då har jag lite att gå på i alla fall, provar nu några typ åksjuke band som jag tycker funkar mot illamåendet i alla fall mår fortfarande illa men inte alls lika illa som innan, kan dock fortfarande inte äta har tur om jag får ner ett mål om dagen. Hoppas på att det blir bättre snart