gul råmjölk?
För drygt en vecka sen började jag att läcka genomskinliga droppar ur ena bröstet, idag så upptäckte jag att det var gult, Alldes knallgult typ, min fråga är om detta är råmjölk? Är bara i v 25 så känns tidigt ännu

Ja det är det :)
Tack för svar! :)
Ett (bra!) tips är att använda mjölken du läcker till att smörja in bröstvårtorna redan nu. Bröstmjölk har en otrolig mjukgörande och läkande effekt. Och ju mjukare vårtorna är vid amning desto mindre risk löper de för att spricka och bli såriga. Jag smörjde varje dag med mjölken som kom, hade aldrig några problem med smärta vid amning. Nu berodde säkert detta på fler faktorer men jag kände ju hur mjuk och smidig huden var :) Förr fick man rådet att härda bröstvårtorna istället så att huden skulle bli "hårdare" men idag har man insett att det är tvärtom man bör göra :)
Råmjölk är fet som grädde. Alltså gul. 🙂
Appropå att använda bröstmjölk - då barnet tittat fram så är det suveränt emot röda stjärtar och täta näsor med.

Hade samma chock för några veckor sedan :p frågade en kompis om det var råmjölk eller en stor varböld i brösten :D
Tack för tipsen, det ska jag lägga på minnet :) Vart chockad bara att det helt plösligt blivit gult, men man lär sig alltid nåt haha :)
visst är det råmjölk, min mjölk har precis gått över till mer gräddvit ton. I början var det typ neongult, sen smörgult som successivt fasades över till vitt.
Jajjemen! Och som sagt, ta till vara på dom dropparna redan nu och smörj bröstvårtorna.
/Christine