Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1525 ggr
NoraDede
0

Vad är bra och inte???

hej på er alla.

som ni vet i min tidigare tråd så fick jag veta igår att jag är med barn.

och jag har inga barn sedan tidigare så jag vänder mig till er och frågar lite=)

vad är bra att äta?

vad är mindre bra?

och vad är super dåligt att äta?

och när ska man börja passa detta extremt noga?

för idag tänker jag lyxa till det med en pizza och det kan ju vara ganska mycket fett men tar fostret åt sig så mycket av det i vecka 5?

mvh erika

CarolaCarro
0

Jag fick lära mig första gången på besöket att man skall inte äta rå kött men de skall man väl aldrig göra.. Du skall inte äta gravad fisk men vad ja förstod så är den rökt får du äta… Mögel ost va tydligen inte heller bra att äta va min BM sa till mig

NoraDede
0

ja råa köttprodukter e ju inte bra att äta ändå. men tack så hemskt mycket=)

Susanne
0

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

NoraDede
0

#3 åh den sidan var ju super bra tack så hemskt mycket.

men när ska man börja tänka på allt det här?

Susanne
0

Helst innan Skrattande
Nej, så fort man vet att man är gravid ska man försöka att inte äta "dåliga" saker.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Greizy
0

Jag tänkte bara hänvisa till artikeln Mat under graviditeten här i forumet. Där står det en del saker

Grattis! Kramar

NoraDede
0

ja men då startar jag direkt. vill ju så klart att min lilla filur i magen ska komma ut välmående. tyvärr så brukar det ju vara risk för missfall upp till 22 veckor. eller ja största risken är fram till dess.

Pernilla
0

JAg tror att fett är det som du ska vara minst orolig för - vad gäller bebben. Den behöver fett - kanske främst bra fett, som i fisk, avocado och nötter - för att kunna utvecklas. Miljögifter däremot. Det är ett annat kapitel. Mumsa din pizza du med gott samvete men ta ingen lufttorkad skinka på den…

NoraDede
0

#8 ja men då så då kan jag mummsa mer sådant=)

Sockerbubbla
0

Du ska äta rent fett, inga kolhydrater, och vanligt kött - dvs Kött och Protein. Det rekomenderar jag!!

NoraDede
0

tack för alla tips=)