Måla magen :)
Åh, vilken speciell ide´!
"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm." Abraham Lincoln
Vilken fin idé och vilken duktig syster du har! :)
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Superfint, vad duktig hon är :-)
Jag har sett att man kan göra sånt på mässor också. hade velat göra det men blev inte av med första så blir väl inte nu heller :P
Ett gipskit hade vi köpt men han inte användas, vi skulle gör det på helgen men hon kom på torsdagen innan :P
/Christine
Tack :D ja hon är väldigt kreativ i bild och musik så det var jätteroligt! Kul att visa för bebisen sen när han är äldre tänkte vi :) Jag ska skriva ut några bilder och klistra in i en bok som jag skriver i. Ungefär som en "Mina första år" bok ni vet? Men jag kallar den för gravidboken. Jag skriver ner mina tankar, känslor, förhoppningar och rädslor samt klistrar in bilder från ultraljud, min mage osv :)
Ju mer desto roligare! Skulle iallafall jag tycka… sen får bebisen läsa boken när han är gammal nog till att läsa och förstå vad det står :)
#5 en sådan såg jag på en inredningsbutik för många år sedan och tänkte att en sån ska jag ha när jag blir gravid, har inte sett en sån sen dess :-/
En gravidbok eller en "mina första år bok"? :) jag har aldrig sett eller hört talas om gravidbok, men jag hade ett litet anteckningsblock som jag skrev i ibland när jag kände mig orolig och bara ville få ut mina tankar om hur efterlängtad och älskad barnet va trots att jag va i typ v.8 :P sen har jag fortsatt att skriva i en finare bok som jag flyttade över allt till ifrån blocket.
En mina första år bok däremot ska vi köpa när bebis kommit!
#7 en bok som är som mitt första år boken fast om Graviditeten. Då var det lite olika saker man fyllde i vecka för vecka, hur man måt, tänkar, ev ord till bebisen, bilder och olika händelser tex sparkar eller liknande. Hoppas att du förstod min konstigt förklaring? Skriver via mobilen = drygt. Förlåt ts att jag svävat iväg på annat.
#8 Aaah ja men då förstår jag! Någon sån har jag aldrig sett… men tur att man kan göra en egen! Bara att klistra in bilder och skriva in datum och sånt ju! Roligt pyssel :D
#8 - Sånna grejer brukar finnas på mitt-första-år-böcker också ;) Annars finns denna som är rätt rolig http://www.adlibris.com/se/bok/mitt-forsta-ar-som-mammamitt-forsta-ar-som-pappa-9789189086821?gclid=CILppvD6-MQCFSIMcwodHXgAUw
/Christine
Tack :-)
Vilken kul idé, TS! Jättefint!
Jag har sett flera olika gravidböcker, bland annat på Åhléns och Dímoda. På Åhléns såg jag en eller två olika för bara ett par månader sen. 🙂