ömma bröstvårtor
hej!
Skulle bara höra när man "oftast" brukar få ömma bröst/bröstvårtor i menscykeln, förstår att det är väldigt olika från person till person. men är lite nyfiken :)
Jag fick tyvärr ett tidigt missfall 23/2. kroppen återhämtade sig väldigt fort och jag och min pojkvän sa att vi skulle föröka på nytt på en gång :)
Den 22/3 kom mensen igen och nu enligt min mensapp, som jag dock inte vet om den stämmer längre nu efter missfallet.. Så ska jag ha haft ägglossning i söndags, MEN… jag va bortrest hela den veckan innan och kom hem i söndags, så jag om min kille hade sex 2 gånger den dagen och även 2 gånger sen i måndags.
men på måndagen där fick jag ömma bröstvårtor och ju mer dagarna går desto ondare får jag, jag har helt galet ont i dom nu haha.
Kan det va så att vi missa ägglossningen om man får ont efter? eller pågår den nu?
Hoppas ni förstår va jag menar, märker att det blev lite krångligt skrivet.. men jag undrar mest alltså när ni brukar få ömma bröst i eran cykel, före, under eller efter ägglossning :) ( jag brukar aldrig ha ömma bröst nämligen)

Jag brukar bli öm någon vecka innan mens. Sen släpper det några timmar innan.
För mig blir dom ömma runt ÄL och fram till mens.
/Christine
Mina är alltid ömma strax innan ÄL, och mens.
Jag brukar inte få oömma bröst men en ömmande knöl ca 1 vecka innan mens.
ååh tack för alla svar :) men det verkar som sagt som det är väldigt olika för alla :) undra hur det är för mig, om vi missade den precis. Det känns som ägglossningen borde ha varit runt lördagen-söndagen där omkring, för hade mycket flytningar då. Och det verkar även som min menscykel inprincip är i samma längd som innan missfallet, då hade jag en cykel på 25-26 dagar och nu den senaste mensen efter missfallet så kom den på dag 27 eller 28. Men känns så typiskt om vi missa den med bara någon dag :(