Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3028 ggr
Charlotte94
0

När berättade ni ?

Hej ! Som rubriken lyder så undrar jag när ni berättade för alla era nära och kära att ni var gravida ? När jag säger nära och kära så menar jag mamma och pappa och syskon.

ChristineL
0

Mamma direkt båda gångerna, första gången till syskon v.12, andra gången till lillebror v.7-8 tror jag för mådde så dåligt. Sen råkade mamma försäga sig till storebror :P

Charlotte94
0

Jag är rädd för att berätta det för mamma och pappa, eftersom att chansen för missfall är så stor.

Lilolizeit
0

Jag berättade direkt för min mamma typ v 5. Min pappa var utomlands så tog det när han kom hem runt v9 och min ena bror fick veta då också. Resten av familjen (bröder, far-mor-föräldrar osv.) fick veta i vecka 14-15, när jag träffade dom.
Jag bor inte i samma stad som resten av min familj.

Jag valde att berätta tidigt för bland annat min mamma just för att missfallsrisken är så stor. Jag tänkte att om det händer så vill jag ha hennes stöd.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Torpedtass]
0

Första gången, 4 månader innan födsel.

Andra gången, så snart vi passera vecka 14.

nakizagg
0

Gjorde gravtest i 5e veckan och berättade för pappa då han skjutsade oss till mvc för extra gravtest samma dag och morsan ringde jag när vi kom hem direkt efter.

fridaas
0

Med första barnet berättade jag för farmor samma dag som jag plussade och hon ville bjuda på hamburgare, bara tanken gjorde mig illamående :p I v.5 berättade vi för Magnus föräldrar. V6 för mamma och några dagar senare för pappa. Resten av släkten fick veta i v.8 då jag blev inlagd på sjukhus. Andra barnet höll vi hemligt till v.13, berättade för svärföräldrarna två dagar innan julafton och för min släkt på julafton, pappa fick ett kort att läsa upp högt för alla, tog honom 2läsningar innan han förstod.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

teezan
0

Berättade för de närmsta så fort jag kunde (mamma, pappa & syskon plus närmsta vännerna), i vecka 6 & sen i vecka 7 :) ville också ha stöd om nåt skulle hända. Idag berättade jag för de närmsta i klassen när de var över på myskväll, och är precis i vecka 13 :) nu känns det okej om det börjar spridas lite, familjerna & vännerna som fick veta först bad vi hålla det hemligt tills vidare.

soundtrack
0

Vi berättade på julafton vilket blev vecka 8. Hade det vart nån annan tid på året så hade vi antagligen berättat tidigare.

ewelines
0

Berättade för mamma direkt efter att ha plussat, som i sin tur berättade direkt för mina systrar & bror :) Svärföräldrarna fick veta så fort vi fattat beslutet 100% att behålla barnet, dvs strax därefter.

tjoopa
0

Vi berättade dagen efter att vi plussat för mina föräldrar och syskon, var då i v5. Sambons föräldrar fick veta någon dag senare. Resten av släkten fick reda på det i v11 när vi uppvaktade min morbror och hans fru + att min kusin och hennes amerikanske man var och hälsade på för första gången på 2 år. Fick då reda på att min andra kusin skulle få sitt andra barn 2 månader före oss :)

[Thiah]
0

Berättat det direkt för alla som ville höra på typ. Första gången blev det missfall men då kände jag bra förståelse och stöd från de som visste. Maken väntade till efter kub med att berätta öppet andra gången men vi hade ändå berättat för föräldrar och närmaste vänner. Jag har svårt att hålla hemlisar så jag skulle bums berätta igen om det var så. :)

Ria74
0

Berättade för mina föräldrar och svärföräldrar i v.11 ungefär. Mina jobbkompisar fick veta i v.14 eftersom jag spydde på jobbet hela tiden. Resten av släkt och vänner fick veta efter RUL.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

jackiejohn
0

Berättade för föräldrar och syskon samt bästa vännen direkt iprincip och för övrig släkt runt v. 12, chefen fick veta i vecka 12-13 och på jobbet blev det uppdagat i vecka 20 (jobbar natt så mina "nattkollegor" visste men inte alla på dagen, men det spekulerades hej vilt innan jag bekräfta när jag fick fråga i vecka 20 😉)

Aristarcos
0

TS, huvudsaken är att det känns rätt för just dig. Jag/vi har bara fått  maj/juni barn vi berättade vid julen om alla tre. Så efter det första UL:et har vi berättat. ( vi slog in en UL bild och chokladkaka) som julklapp 😃haha minns pappas reaktion första gången… Jag trodde aldrig jag skulle bli morfar ( jag 32 år) För mig kändes det bättre att ha gått igenom den första osäkrare tiden.

sussa08
0

Vi berättade i vad vi trodde var v 12, på julafton med en mugg till alla nya far- och morföräldrar (Dubbel uppsättning av bägge) med respektive nya titel ;)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08