att testa för tidigt...
Hallå på er :) Jag är en såndär person som googlar allt och idag läste jag om folk som plussat redan 6 dagar innan beräknad mens. Idag är det 6 dagar innan mens för mig om mensen kommer när det ska vill säga :) brukar va väldigt regelbunden. Jag hade bestämt mig att inte testa förens BIM dagen var kommen men självklart kunde jag inte hålla mig.. Testet visa såklart negativt, är det kört nu? Eller kan det möjligtvis dyka upp ett plus om ca 1 vecka trots det negativa idag? Hur har det varit för er? :) klart jag önskar mig ett plus mest av allt i hela världen just nu men jag tycker inte att jag har haft tid att känna efter denna månad efter alla "symptom" som jag annars kan göra.. så jag tror inte jag håller på att inbillar mig allt haha. så som jag mått/mår efter denna ägglossning har jag aldrig kännt innan, därför jag vart så ivrig att testa.. dumt nog :p
Första graviditeten plussade jag 6 dagar före BIM, andra graviditeten några dagar efter BIM, ungefär lika starkt streck som det som var 6 dagar före förra gången. Så hane jag gång nummer två testat på 6 dagar före BIM hade jag fått negativt. Men det var graviditet nr 2 som blev en bebis, första blev missfall 😉
Så nej, det är inte kört!
Jag tänker snarare att det är ganska väntat att det visar negativt så här tidigt, oavsett om du är gravid eller ej.
#2 Precis, allt annat är bara ren tur om man ens får hormonutsöndring så tidigt. I början är hormonnivåerna otroligt låga, och sen är testen olika känsliga. Vissa reagerar redan när man har 10 i hcg-nivå, men standard är 50 så det beror på stickan också hur känsligt testet är.
Graviditeten utsöndrar inte hormoner innan ägget har fäst sig om jag inte minns fel.
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Självklart är det inte kört! Jag tycker bara det är onödigt att testa före BIM dock och ha förhoppningar på ett plus. Det är väldigt psykiskt påfrestande att få minus och det är värt väntan till BIM. Man säger ju att man ska testa tidigast dagen för beräknad mens för att få ett så tillförlitligt resultat som möjligt. En del är låghormonare och får vänta nån vecka efter BIM på plus.
/Christine
#1 aaaha okej :) spännande att det kan va så olika för varje graviditet ändå. jag får hålla ut ett par dagar till och vänta in BIM dagen och hoppas att den inte kommer ;)
#2 jooo jag känner lika, ändå va jag så dum att slösa ett test haha.. jag sa till och med högt för mig själ att det här är väldigt onödigt…
#4 jaaaha okej :) jag läste också någonstans att det kunde va väldigt stor skillnad på bara någon dag att få ett plus.
Clear blue säger ju att deras tester kan anvöndas redan 4 dagar innan bim
#5 haha ja jag håller med dig fullt att det är onödigt.. men man ska alltid va så himla ivrig… jag har testat så många negativa test nu så jag blir inte så besviken längre konstigt nog, eller jag tänker redan när jag gör testet att det inte kommer bli något..
har köpt massor teststickor från testlagret för ett tag sen, så därför har jag testat så många. vi är inne på fjärde seriösa försöket nu men har kört utan kondom i ca 9 månader.
jag får hålla ut till den 16 onde nu om inte mensen dyker upp, för nu har jag bara ett test kvar ;)
#7 ja det har jag hört också :)
#7 - KAN användas ja, men som sagt, det beror ju på hormonhalten man har i kroppen.
/Christine
Jag skulle säga; vänta tills efter BIM.
Jag däremot tillhör den kategorin som kan testa tidigt när jag blir gravid, med första barnet började jag kräkas veckan innan beräknad mens. BM sa att det är mycket ovanligt, men det har inte slagit fel än. Veckan/några dagar innan min mens är väntad så blir jag alltid illamående.
#11 ja jag tänkte nog göra det :)
Jag har varit gravid för ett par år sen men gjorde abort då och då började jag kräkas väldigt tidigt och nu mår jag så otroligt illa också, men har inte spytt en. Det är därför jag börjar fundera på om det möjligtvis kan va en graviditet på g. sen har jag haft massa flytningar, jätte yr, små hugg i magen och svag mensvärk sen 4 dagar efter ägglossning, (har en "mensapp" som jag antecknar allt) så har jag aldrig känt innan.
men o andra sidan vet jag ju att man kan inbilla sig massa saker fast att man tycker att man inte gör det ;) (hänt förr) och bara för att jag känner så här nu behöver det inte betyda ett dugg och det kanske till och med är alldeles för tidigt för att ens kunna känna av sånt där :)
#12 sista gången testade jag en vecka efter mensen skulle kommit, hade då haft illamående och knepig i hela kroppenmående i 2 veckor. Men jag kände att vad gör det om jag väntar med att testa, är jag gravid så är jag det förhoppningvis i 8 månader till ;) Fick testa enbart för att kunna ringa mvc för illamående-tabletter.
Lycka till.
#13 så sant så sant ;) ska försöka hålla mig tills mensen ska komma nu.
haha ja okej, härligt att du kunde hålla dig en hel vecka. jag har en känsla att jag kommer springa på toan hela dagen när BIM dagen är inne bara för att se om mensen kommit haha.. fast då kanske den inte vill komma bara för att jag "stressar" efter den…..
tack så mycket :)
#14 Fast jag kan mina symptom, så jag visste att jag var gravid. Behövde inget test för att veta :)
#15 haha jaa okej :) gud va skönt! önskar att jag kunde säga detsamma. Nu inbillar man sig det mesta känns det som.
Nu är min mens 3 dagar försenad, men jag vågar inte testa.. jag tänker tusen anledningar om varför den inte kommit och att den säkert dyker upp, att det inte skulle va för att jag är gravid den är sen. Min mens har varit väldigt punktlig, men förr har den dykt upp på dag 29 i menscykeln. nu sen 5 månader tillbaka är den på 25-26 dagar :) ALLA dom där symptomen jag hade som konstant illamående, plötslig ökad hunger, humör svängningar och galen yrsel är helt borta sen ca 1 vecka tillbaka. Nu är jag bara yr ibland någon gång om dagen, lite mer flytningar och pyttelite små ont i magen. Har någon utav er haft så? Kännt massor och sen försvunnit men ändå varit gravida? Jag var inga test hemma, men tänkte testa på fredag om den inte mensen kommer. Jag testa i lördags som visade negativt och mensen skulle ha kommit i måndags nu. Känner mig vilsen typ haha..
Testa! Jag hade inte ett enda symptom förrän vecka 8 eller nåt första graviditeten och det var att kaffet smakade piss, men jag var lika gravid ändå redan vecka 5 när jag plussade ;) Och sen höll jag mig symptomfri fram till v.25 när jag började känna av foglossningen.
/Christine
#18 aaaha okej :) för jag kan inte se nått speciellt med mina bröst heller, varken synliga blodådror, mörka bröstvårtor osv. Vart jag än läser så skriver alla att dom märkte på brösten. Men det behöver kanske inte va så på alla kvinnor? :) Jag hoppas verkligen att jag är gravid att det är ett plus när jag testar! Men blir så rädd att det ska visa negativt nu även att mensen är sen. Jag är annars sån som gärna testar en gång för mycket varje månad hahah. Men nu när det faktiskt kan va nått på g börjar jag bli livrädd och inte vågar.. haha. men tror jag är så rädd att det ska visa negativt, att vi har "misslyckats" även denna månad…
#19 Jag är strax i vecka 28 och väntar fortfarande otåligt på att mina bröstvårtor ska mörkna 😛 ådror betvivlar jag blir synligt här före amningen ska igång. Det tog ju även ett tag innan brösten började växa, de första veckorna syntes alltså ingenting på mina bröst. Inte ömmade dom heller.. Var bara nån enstaka vecka, kan det ha varit runt 7-8 nåt? Minns inte så noga. 🙂
#20 men jaaaha :) då kan det ju mycket möjligt va så för mig med om det nu visar sig att jag är gravid :) Jag fick massor symptom efter ägglossning men sen försvann allt. men yrsel finns ju kvar om nu det kan va nått, jag har aldrig annars haft det i mitt liv förr. Förutom ibland när man rest sig upp för fort. Men nu kan jag få det när jag sitter, ligger, går osv.
Jag testade på beräknad mensdag denna gång och fick plus. Då hade jag inte fått några tecken ännu. De kom i v 6-6.5 med illamående och ömma bröst.
Med sonen var jag i v.6 då jag först blev illamående, brösten ömmade och så beställde jag tid hos BM där jag plussade. Då var mensen försenad 12-14 dagar,
Jag är inne på andra graviditeten och tycker inte mina bröstvårtor mörknat, inte heller att vårtgårdarna blivit större, brösten har ju växt men det ser fortfarande lika proportionerligt ut som innan.
/Christine
#22 men aaaha okej :) då kanske det är ganska vanligt att de flesta symptomen dyker upp senare. Jag har iofs varit gravid tidigare som sluta med abort, då kände jag inget alls! Mitt illamående kom vid kanske vecka 6 också och då spydde jag konstant och vart inlagd osv. Men då va jag väldigt ung så jag kände väl inte riktigt efter då som jag gör nu med symptom osv :) men tänkte testa på fredag då jag har vägarna förbi ett apotek :) men usch vad jag kommer bli besviken om det visar negativt!
#23 jaha :) för det är det jag letar och kollar efter eftersom jag inte känner något annat alls. Bara för jag trodde att alla näst intill fick så som "första symptom". Men då kanske jag kan sluta spana på mina bröst hela tiden i spegeln ;) haha.
#26 åh va skönt att du kunde se så tidigt ändå, jag testa mig ju senast i lördags som blir två dagar innan (beror på hur man räknar), mensen skulle komma i måndags. Men då va det inte ens ett litet pytte svagt plus, så det är därför jag är så himla nojig att det inte kommer visa något nu heller. Men jag kanske är låghormonare eller va det kallades haha. att det var för tidigt att testa för mig :) ingen mens har kommit än så imorgon tänkte jag testa, om inget dyker upp under dagen iofs :p
När jag testar imorgon så kommer jag inte kunna köpa testet förens runt 13.00, kan jag testa då eller är det bästa att vänta tills lördagmorgon? För att få morgonurin? Fast mensen är ju 5 dagar sen då, så då kanske det inte spelar någon roll när jag testa för är jag gravid borde ser synas på en gång antar jag? :)
Det bör inte spela någon roll då du passerat BIM.
#29 okej, va bra då vet jag :) Tack för hjälpen!
#30 nu håller vi tummarna 👍
Vad spännande, håll oss uppdaterade :) Jag håller tummarna :)
#31 och #32 åååh Tack, va fina ni är :) jag återkommer så fort testet är klart!! Pirrrrrrigt :D
Tasss😃
#34 ska meddela er så fort jag testat😊😊 :) :)!!! Usch är så himla rädd att det ska visa negativt.. undrar vad det kan va då som är fel.. ingen mens har dykt upp än i alla fall ;)
det gör det 😃
Grattis :)
Mvh. Silverhuldra
#37 woooho va glada vi är nu :) men hjälp va jag vart rädd och nervös nu haha.. gråter av lycka och panik samtidigt!
#38 ååh Tack :)
Jättegrattis:-) Vad roligt för er!!!
Grattis :D
Wow grattis!!😍
jajjemen! Solklart! Grattis!
/Christine
#41 , #42 , #43 och #44 verkligen super tack :D <3 va fina ni är!
jag startar upp en ny tråd tror jag, för jag har så många frågor som ni kanske kan ge svar på :)
Grattis!!
#46 tack så jätte mycket :D
jag skrev ju aldrig grattis! Grattis!!!
#48 haha ;) tack så jätte mycket :D
Grattis! och den där paniken… Jaadu den vet nog flera än vi hur den känns. Iiiik
#50 taaaack :D 😍 Hahah ja, herregud.. har man inte panik över det ena så får man det över det andra. Nu är jag livrädd att det kommer bli missfall, jag har alltid sån otur med mitt liv med sjukdomar osv haha..