sluta med P-plåster?
Hej jag och min sambo har tänkt att sluta med mina p-plåster och försöka få barn.
och då undrar jag när jag kan skuta med dom?
går det sluta bara rakt av eller ska jag vänta till veckan då jag ska vara utan och bara inte sätta på något nytt?
(ber om ursäkt om detta hamnar i fel forum men vet inte vart jag ska fråga annars)
MVH Isabella
Du kan sluta när du vill. Du lär få mens.
Okej för läste lite och då stod det att man inte ska sluta mitt i men mitt i vad? I veckan man håller på med eller månadscirkeln?
Antagligen menar dom mitt i månaden, mensen blir nog lite huller om buller av det ett tag, hormonerna kommer ju alldeles i oordning. 😛
Min mens har nästan alltid vart lite som den vill eller jag kan i bland ha lite mindre blödnig utan smärta mellan mensen dock bara i bland. Jag byter plåster på torsdagar så ska ta av ett i dag och frågar är om jag ska sätta på ett nytt. Eller om jag ska vänta tills nästa torsdag för då ska jag ha blödnig och vara utan en vecka ( har ju dock planerat att inte sätta på något nytt efter ) Så hur tycker ni? Vänta en vecka eller sluta idag?
vad heter plåstret? tänkte läsa på fass innan jag svarar. 🙂
#5 Det heter EVRA
#1 Jag har bara slutat rakt av, dvs plåster bort. Haft EVRA flera gånger genom åren.
#6 Precis.
Jag använder med evra. Okej men måste bara få fråga när du slutade med dina plåster hur långtid tog det för dig att bli gravid? ( om det var syftet med att sluta)
#8 Har aldrig slutat för att bli gravid, en gång fick jag dock sluta för att jag blev gravid trots p-plåster.
Jaha okej jag har haft plåster förr men slutade då jag inte var i något förhållande och hade inte sex då. Men för ca 18 månader sedan började jag igen då jag hittade värdens underbaraste kille och vi är nu redo att försöka få barn så från och med i dag är jag plåster fri så hoppas att det inte tar allt för länge innan vi blir med bebis :-)