Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2802 ggr
Limmoan
0

Måste bara fråga

Jag har tänkt på detta länge.. känns inte det typ "äckligt" eller obehagligt när barnet sparkar i magen? :)

[sl-80]
0

Nä, jag tycker att det är en jättehäftig känsla (om man inte får en spark mitt på kissblåsan… eller rätt upp i revbenen, det gör ont).

Tina-A
1

Lite 'läskigt' kan det vara de första gångerna.. Liksom "shit, vad var det där?". Ibland kan det vara lite obehagligt också när hela magen svänger från sida till sida.

MEN när man väl är gravid så är det inte dom tankarna som kommer först :) Då är det bara sååå underbart och sååå mysigt och man längtar efter alla sparkar (nåväl, dom som inte gör ont, haha).

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Limmoan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

ÅH.. längtar till den dagen jag ska skaffa barn .. :)

OolssonxD
0

det är den bästa känslan som finns med att vara gravid

Memsan
1

Jag tyckte det var fruktansvärt när min son sparkade, blev hemskt illamåande varje gång och tyckte det var obehagligt.

Kickan90
0

jag tycker att det är underbart, lite jobbigt när man är ute i stan eller med hundarna och den sparkar på urinblåsan blir så svårt att hålla sig och att hitta en toa blir ganska akut xD hehe

men att väl känna den sparka ordentligt som jag & sambon känner nu i v.25 är helt underbart :)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Taci
0

Det är jättemysigt Förutom när bebisen sparkar så hårt den kan rakt i revbenen eller urinblåsan! Det är verkligen inte roligt, hehe.. speciellt inte om man är bland folk, jag har väldigt svårt att inte vrida mig o säga Aaaaaaaj.. :D

Tane
0

vissa dagar känns et mysigt att barnet sparkar men andra dagar sparkar den så hårt att man får ont, Igår var en skön dag då bebisen sov hela dagen i magen fast man blev jätteorolig att har det hänt något med bebisen när den inte sparkas alls. Men idag är han igång igen o sparkas o har sig. Väldigt hårda sparkar för att vara en sån liten krabat. V 30 nu :)

[Theriss]
0

Runt veckorna 20 tyckte jag att det var som mysigast, barnet var alldeles i lagom storlek då ;)

Limmoan
4

Nu är jag gravid i vecka 19 och har känt barnet röra sig.. måste säga att det känns "äckligt" lite obehagligt men ändå underbart .. så nu har jag äntligen fått svar på min fråga efter några år ;)

[TanatosNyx]
0

Man vänjer sig hade jag svarat om jag sett tråden tidigare :)

Jag var inte särskilt pigg på sparkar alls i början, men nu börjar jag se charmen med dem och tycker om dem ordentligt… Det tog bara nästan 14 veckor ;) accepterade dem och såg fördelarna med att känna barnet gjorde jag ju dock så klart tidigare.

För mig var det mest så otroligt surrealistiskt att ha en levande varelse i magen, att det bara blev alldeles.. udda! Men jag kom över det ;)

nakizagg
0

Började känna rörelser  vecka 20 ungefär och är nu i vecka 26.

Hon sparkar mindre och mindre på urinblåsan (vilket är skönt). 
Men tycker att ju längre det går desto "äckligare" känns rörelserna.
Typ som att hela tarmsystemet hoppar till. 

Gillar inte heller när jag vilar armen på magen och känner nånting stryka förbi där inuti, eller liksom "putta" bort min arm. Känns som en alien.

Nej, bäst var det mellan 20-24. Fruktar när hon börjar få mer styrka i sparkarna och man får ont i revbenen som man hört så mycket om.

Dessutom tycker jag hon rör för mycket på sig ibland. Läst på nån sida att runt 200 rörelser per dygn är normalt. Men just runt 20.00 brukar hon börja sparka minst en spark var tionde sekund och det håller på i runt två timmar. Det blir mycket mer än 200 rörelser per dygn. Nu håller hon på med där inne och gjort det minst 30 minuter.

[TanatosNyx]
0

#12 Inte alla som får revbenen uppklådda 🙂 hehe. Har du också en nyfiken en som ska peta direkt något hamnar på magen? Min är hopplöst klåfingrig haha!

[Thiah]
0

Jag fick inte många sparkar på dåliga ställen då Joel låg på tvären mestadels av tiden. Men urk jag gillade inte de jag fick värst mycket.

ChristineL
0

Tråden är från 2011 så känns lite inaktuellt att svara TS känner jag. Men vi tycker alla olika, jag tycker mest det är häftigt, utom när hen träffar kissblåsan.

jackiejohn
2

Ts har precis skrivit i tråden själv att hon nu är gravid i vecka 19 oxh således fått "svar" på sin egen fråga 😉 Jag tyckte det var super häftigt från första spark, min dotter var nästintill aldrig still o magen sparka och hade sig och det kunde vara lite jobbigt ibland ☺️

ChristineL
0

#16 - Oj, haha, my bad :P

jackiejohn
0

17# Hehe 😉