Torr som en öken.
Jag har blivit så himla torr, och det kliar överallt. Men är inte torr där det kliar, för jag smörjer in mig med olja i duschen eller lotion efter, så tror jag kan ja blivit allergisk mot mig själv typ. Här om natten kliade det i ögonen så jag höll på att bli tokig, och det är ju inte pollensäsong nu (är fasligt allergisk mot gräs), men det var samma kli liksom. Men på kroppen lite överallt kliar det, och det flyttar sig hela tiden till nya ställen. Men så till torrheten. Fötterna är torra och smular nästan sönder. Fingertopparna också. Kan det vara för att jag ammar? Dricker ju vatten på löpande band. Brukar vara jättedålig på att dricka annat än te vanligvis, men nu blir det 1-2 glas vatten varje gång jag går förbi kranen känns det som. Så borde ju inte vara så uttorkad så jag vittrar sönder :/ Känns som jag kan ha begynnande eksem i knävecken också. Ahh… Blir galen ^^
golf.ifokus.se
Ja amningen tar mycket av kroppens resurser :) hud och hår brukar förändras bla. Pröva vätskeersättning om vatten inte är nog. Gräspollen är inte aggressivt än, men flera träd bla björk brukar ge reaktion i feb långt innan man ser det på dem.

Har gjort pricktest och var mest allergisk mot gräs. Så "vaccinerar" mig mot det var sjätte vecka och har gjort det i typ 4 år. Borde vara klar med det snart ^^ Var lite allergisk mot hund och katt med, men vet med mig själv att jag bara reagerar på extremt korthåriga raser. Så tror inte jag helt plötsligt blivit allergisk mot mina djur heller. Har fått eksem i armvecket nu också :/ Idag när jag vaknade så kliade det på underarmen. Igår så kliade det på benet. I förrgår under hakan och strax under ena nyckelbenet.
golf.ifokus.se
Ush vad jobbigt :( jag fick massa nya allergier som gravid, men du borde ju haft besvär tidigare om det vore samma för dig.. men jag fortsätter gissa på amningen tills vidare :)
För mig kom konstigheter några månader efter Joel var född. :/
Har haft det likadant när jag ammat. Så drick, drick och drick ännu mer är mitt råd. Tror jag drack minst 5l om dan när det var som värst och smörjde med kokosolja på kroppen, vintern gjorde inte saken bättre. Äter du fortfarande antidepressiva? Tänkte så det ibte är någon biverkning på dem också som gör att du torkar också?

Jag äter fortfarande Zoloft ja. Lyckas dock alltid glömma bort den, sen kommer jag på den sju timmar senare än jag skulle tagit den typ ^^ Tror inte jag behöver äta det egentligen. Men det står att man inte får sluta med det själv, så aja ^^
golf.ifokus.se
#6 Det är för att man kan få serotoninogent syndrom om man slutar tvärt, medicinen ska fasas ut på 6 veckors etapper. :) Man går ner en styrka i taget.
Jag använder kokosolja. Funkar jättebra. Har köpt kung markattas ekologiska på Citygross. Från att varit torr så är jag nu len. 😃Jag blev också mycket torr när jag ammade. Önskar jag vetat om kokosolja då.
En bieffekt av antidepressiva är ju att man blir törstig. Sen när du ammar så blir du ju av med vätska. Så drick och smörj! 😎

#7 Jag skulle äta en tablett om dagen i en vecka, sen börja med två tabletter istället. Men jag ökade aldrig. Tyckte det kändes onödigt så äter fortfarande bara en tablett, så är ju inte så mycket att fasa ut :S
golf.ifokus.se

Vad är serotoninogent syndrom förresten? (Ja, jag frågar istället för att googla ^^)
golf.ifokus.se
Man får typ abstinensbesvär, fast inte samma typ av abstinens som droger. Men man kan må riktigt dåligt och bli rejält sjuk om man slutar tvärt med hög dos. Jag har själv drabbats då jag "inte fick" sluta och fick tvärnog.

Lika bra jag fortsätter då ^^
golf.ifokus.se
Haha ja, iaf tills du får hjälp att fasa ut dem om du nu inte behöver dem mer :)

Frågan är bara hur man fasar ut en tablett. Dela den i nano-bitar? (med tanke på att det redan är Micro-storlek på den)
golf.ifokus.se
man tar varannan dag, sen var tredje osv. :)