Babygym
Har ni haft det till era bebisar? Uppskattades det? Hur gamla var de när de började fästa blicken på sakerna så det är någon vits med det? :) Hade Elyon på en handduk på golvet idag hemma hos min farmor. Hon verkade gilla att ligga där när hon var vaken. Låg och kollade på lådorna i köket. Säkert roligare om hon hade haft något färgglatt att titta på. Vet bara inte hur mycket hon ser och uppfattar än? ^^
golf.ifokus.se
Kommer inte ihåg då de börjar se alla färger, men runt 6-12 v har jag för mig. Glitter o blanka ting är ju fashinerande. Runt 6 v då sonen vände sig så låg han under babygym minns jag. En spegel var lika kul. Hade en större lutad emot bordsben. Köp ett eller var kreativ själv. Min son hade t ex ingen sängmobil, utan jag spände ett snöre med små glittriga julkulor i olika färger. Den älskade han.
Joel hade aldrig något över sängen men hade tidigt ett litet babygym på golvet. Han uppskattade en filt på golvet mer än babygymmet i början. Först efter några månader tyckte han babygymmet var okej. Innan det var resten av världen roligare. :) Joel fick ligga på golvet på en filt redan när han var någon vecka. Det var svalast så.
Holly hade babygym men låg sällan där. Så för vår del var det en onödig sak… Hon låg hellre på en filt med saker på. I början ser der bara svart och vit väl. Och ett tag ser det upp å ner.
Vi köpte ett men använde det kanske sju-åtta gånger max. Han tittade på grejerna men intresset var inte jättestort direkt.

Lilli har ett babygym från Ikea kosta ca 250-300:- om jag minns rätt! Hon har legat där några gånger när hon är vaken och spegeln bl.a är rolig att kika på 😉 Angående synen så sa min BVC tant att första färgen de ser är gul och därefter röd, starka färger, ljus och glittriga saker är roligt för de ser detta och kan lätt fokusera på det sa hon 😊
Vi hade babygym från början. Nova tyckte jättemycket om det! Vet inte hur gammal hon var när hon verkligen började uppskatta det men jag tycker ni ska köpa ett :)
/Christine
Elton använde sitt gym tidigt och uppskattade de länge!
http://www.1177.se/Vastmanland/Tema/Barn-och-foraldrar/Vaxa-och-utvecklas/Det-forsta-levnadsaret/Barnets-utveckling-0-6-manader/ Gisses vad fort man glömmer 😛 20cm, svart/vit och mönster med stora kontrast står det här.
Elliot har länge gillat sina "kompisar". Det är mobilen man köper på ikea för typ 50kr :P Beställde ett gym/matta/tunnel nu när de hade rea på lekmer. Kostade 300kr istället för 600 kr. Så hoppas han gillar det ;) Men en filt/täcke med färger duger nog lika bra :) Först nu efter 12 o 14v fasen som jag kan säga att han börjar uppskatta sånt.
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus