Gravid iFokus

Gravid

Etikettbarnlängtan
Läst 1002 ggr
zakkris
3

Satsa helhjärtat

Nu har jag och sambon kommit på att båda två gör saker som vi annars skulle göra med ett barn, våran hund har blivit lite av vårat barn. Så nu har vi bestämt att vi ska satsa helhjärtat på detta!

Det blir mycket förändringar, sambon har bestämt sig för att lägga alkoholen på hyllan efter helgens kaos. Vilket ökar spermiernas levnad. Och jag ska börja äta folsyra så fort jag få¨t godkänt från apoteket att det går ihop med min antidepressiva medicin, har redan kollat att min medicin är ofarlig fram till 3 sista månaderna av graviditeten, då barnet kan få abstinens från medicinen (inget skadande men skrämmande)

Så hoppas jag kan komma med erat gäng här som gravid om ett tag <3

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

ChristineL
1

Hejja, hejja! Bra av honom att lägga ner alkoholen, det ställer bara till problem!

zakkris
0

#1 ja de gör ju de, han kände det med, plus att han ser sin kompis förlora vettet, medan många tycker de är på tiden att han får barn, så han har vaknat till ordentligt.
Har väl även insett när man är 25 att man ska börja tänka på framtiden med, han älskar barn å har alltid gjort men har bara inte vart rätt tid innan

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

[Yllhilda]
0

Vad roligt att ni bestämt er för att joina oss på gravid! 

Skönt att det funkar med medicinen så långt in i graviditeten. 🙂