Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 3251 ggr
IceTee
1

IBS och graviditet?

Jag ska inte bli gravid på länge tyvärr… Både jag och pojken vill, men vi har inte ens råd att förlova oss, så vi tänker inte sätta ett barn till världen ännu! Men någon dag ska det hända! Och jag har funderat lite på det… Ni som (också) har IBS, hur påverkade det er graviditet? Mådde ni mest pyton, eller gick det förvånansvärt bra? Förstår att det är individuellt, men det borde ändå skilja på någon med och någon utan IBS

Medarbetare på Skor iFokus

Intehärutandär
1

Jag tål faktiskt saker bättre, tack o lov. Har hört fler som säger samma sak. Kan t ex äta en macka då jag mår illa. Vad Du däremot ska tänka på är att Du kanske inte tar upp vitaminerna bra. Utan måste få i dig flytande/brus som tas upp i magsäcken, inte tarm. Jag har lågt järn och kämpar med dubbla dosen järn, utan större resultat.

tlover
0

Nu tror jag att det är nått annat bakom min IBS diagnos (dvs jag anser nte riktigt att jag har IBS).

För mig blev det bättre, jag har diarré IBS så "graviditetsförstoppningen" gjorde så att jag hade någorlunda normal mage. Har man problem med förstoppning däremot tror jag att det kan bli värre.

l'm back

[pepparkatt]3
0

Jag har haft väldigt mkt diarré, men min ibs är mer stressrelaterad… I början blev jag känslig mot mjölk vilket jag aldrig varit, men det gick över snabbt. Jag tycker att det gått bra trots allt, diarré är trist men är så van vid det! Enda är att jag måste göra en extra tillväxtkontroll pga detta, då de vill se att bebis fått tillräckligt med näring när jag haft diarré liksom.

[TanatosNyx]
0

Min IBS-diagnos stämmer inte då jag har förhöjda inflammationsvärden (alltså en inflammatorisk tarmsjukdom) men har inte rätt diagnos på papper ännu, men iaf så blev jag gräsligt mycket sämre! Det finns nästan ingenting jag klarar av att äta då magen ballar ur med extrema tarmsmärtor, förstoppning/diarré/uppstötningar och jag utvecklar allergier på löpande band. Helt sinnes…