Gravid iFokus

Gravid

Etikettbarnlängtan
Läst 1183 ggr
Allumania
4

Inte gravid ennu...

Om ngon enstaka dagar "rullar" jag över 12måns gränsen med att skaffa barn. Dvs att vi försökt i 12mån, är inte orolig, ennu. Tar det ganska lugnt. Ägglossningen funkar enl. Clearblue testen (haf tagit ngra) Mensen har spelat spratt nu 2-3 gånger och varit frånvarande en längre stund. Den är som bäst bortta, och invänttades i början av januari men men… Tog ett test förra veckans fredag men det var neg. Brösten eller bröst vårtorna e ömma men de e normalt före mens… Om jag begöver vänta mycket mer går jag till gyn eller testar pånytt.. Det enda "positiva" i riktning mot graviditet är att jag mått lite illa vissa dagar i samband med morgon kaffet men ngra andra "symptom" har jag ej haft. Om inte det nappar för oss ennu detta halvår så åker vi båda och kollar upp oss. Sen vet vi vad som är problemet. Måste skriva av mig, tack om ngon orkade :)

[Thiah]
1

Trist att det tagit tid men trevligt att läsa att du verkar ta det på rätt sätt och försöker minimera stress. Det kommer när det kommer antar jag med eller utan hjälp. Lycka till med barn fabriken :)

ChristineL
2

Lycka till! Det är dags att uppsöka vården, tänk på att dom kan ha väntetider också.

tlover
2

Vi lyckades efter först 3 år men utan behandling (vi kollade också upp oss vid ca 1½ år men eftersom allt var super enligt läkarna och vi var så unga så skulle vi vänta tills vi varit barnlösa i 3 år innan vi fick behandling).

Vi testade bisolvon på slutet och det var antingen det, mindre stress eller att vi "gav upp" som "gjorde det" för efter att vi (på samma månad ungefär) gjort alla tre så blev vi gravida.

Så det kan funka naturligt även om det kanske får ta sin tid.

Sen håller jag med #2 det kan vara värt att börja kontakta vården, det var ungefär vid 1 år som vi kontaktade dom men det var först vid 1½ år som vi blev utredda.

l'm back

Allumania
0

Tantröd kom på lördag, nästan en månad försenad. Nya tag igen då. Vet verkligen inte längre hur min ÄL funkar när cykeln spelat spratt 2gngr redan. Brukar vara regelbunden…

[Yllhilda]
0

#4 Tar du ÄL-test? 🙂

Allumania
0

#5 Gjorde ngra test när jag slutat med pillren för att vara seker på att ÄL. börjat :) Visade positivt ganska långt in i cykeln. Men mensen komm alltid den dagen som jag hade räckna ut. Inte såhär sent. :P Kanske jag kunde försöka pånytt?

[Yllhilda]
0

#6 Ja, varför inte, eller ta tempen. 🙂