Min tråd om barnlängtan
Hejsan!
Jag är 30 år och vill ha barn. Problemet med det är att min mens är och har alltid varit mycket sporadisk. Ett par månader emellan varje. Med min förre kille körde jag oskyddat hela tiden men blev aldrig gravid. Nu såhär i efterhand var det en bra grej, för han dricker på tok för mycket. Kanske att hans simmare var förstörda, eller att min depression gjorde mig ofertil, vad vet jag.
Jag har varit till gynekolog en gång i mitt liv(utomlands där jag bor), och hans reaktion på min mens och att jag inte varit till gyn förut skrämde mig så att jag inte har vågat gå dit igen(fick känslan av att jag gjort något fel). Jag fick en remiss att göra ultraljud(prima livmoder såvitt dem kunde se) och test på livmoderhalstappen, provsvaren sa att nytt test var rekommenderat. Men som sagt, jag har inte vågat gå dit igen så jag vet inte vad det betyder.
Det är för övrigt inte slut där: min mans libido är inte särskilt kraftig(han har sug ungefär en gång i månaden). Jag har frågat hur han hade tänkt sig att ha barn om han inte utför "det nödvändiga" varpå han svarar; "det löser sig". Frustrerande, särskilt med tanke på att han pratar om barn minst lika mycket som jag.
Tydligen ska kroppstemperaturen gå upp en aning när man har ägglossning, min plan var då att ta en av mina inköpta test för att se om det verkligen lossnat ett ägg. Men jag har inte börjat ta tempen dagligen som planerat. Jag vågar inte.
Jag har även börjat sy egna barnkläder och planerar lite för framtiden, var vi ska bo osv. Men samtidigt tänker jag att jag kanske aldrig kan få barn.
Jag behöver lite pepp känner jag.
Jodå, barn får du säkert! Kommer inte ägglossningen av sig själv finns det piller som stimulerar ägglossningen 👍
Hör med en läkare 👍
I'm out 
Prata med en gynekolog! Du kan behöva en utredning. Vänta inte.
Prata med läkaren igen. Om man har cellförändringar så är det viktigt att kolla det. Angående temp så skulle jag säga att det är vanskligt i detta fallet då du inte ens vet om du har ägglossning. Kolla med stickor om det är någon ÄL. Det kommer lösa sig. Vad det gäller din mans lust så vet jag tyvärr inte vad man kan göra. Lycka till.

Memento mori

Medarbetare för Julen
Gå till en annan läkare! Jag vet inte hur reglerna i andra länder ser ut kring graviditetshjälp och sånt så det måste du kolla upp själv. Och lär känna din kropp! Man behöver inte nödvändigtvis tempa för att få reda på när man har ÄL. Ofta får man väldigt slemmiga flytningar, nästan som äggvita kring ÄL, så kolla efter det.
/Christine

Har ni talat seriöst om att skaffa barn? Jag har hört skräckhistorier där mannen innan sagt att han vill h barn "någongång" men när kvinnan blivit gravid ( av misstag) har det visat sig att mannen inte alls vill ha barn.
Så jag tycker det första ni ska göra, innan eventuella gyn-besök, är att ha ett långt seriöst samtal om huruvida ni ska skaffa barn. Vill han ha barn på riktigt lär ni ju få prata mer om sex med och prata om hur ni ska lösa den biten av barnskaffandet.
Det känns bra och uppiggande att höra vad andra tycker. :)
#1 🌺
#2 #3 Det ska jag. 👍
#4 Jag ska förklara min tanke. Jag tänkte kolla tempen varje dag och först när det går upp kolla med sticka, annars måste jag ju kolla var tredje dag eller så, vilket inte är så ekonomiskt.
#5 Det kostar som ett svenskt läkarbesök ungefär. Men jag ska kolla upp det. Annars får jag be min man följa med som rentav kan bli lite allmänbildad han med.
Slemmigare slem? Det visste jag inte. Det ska jag också prova. 🙂Men samtidigt är det ju lite svårt, för när jag myser framför en film eller något annat kan det bli rejält med flytningar som ser slemmiga och grumliga ut.Inte så ofta jag upptäcker det, men ändå.
#6 Ja, han har utryckligen sagt "gör mig till far". Efter varje gång vi sexat går han och så smått hoppas att jag ska proklamera att barn är på väg. Grejen med den låga sexdriften är troligen till stor del att han lidit trauma under sin ungdom som verkar ärrat honom rejält.

#"7 Om han uppskattar solosex mer kan ni ju faktiskt heminseminera. Det ska ju vara kul med sex, inte en plikt:)
#8 Det var en idé. 😂Ska föreslå det och se om det blir lite fart på maskinerna.
Nu har jag i vart fall bokat tid hos gynekologen och får bita i det sura äpplet(om det nu visar sig vara surt) tack vare ert pepp. 🌺 Nu kommer jag snart få veta!
Jag har varit till gynekologen. Det gick jättebra. Dem tog blodprov för att kolla hormoner. Resultat nästa vecka. Jag önskar att jag bett om pepp för flera månader sedan, så hade det kanske varit bebbe på g redan idag. :)
Inget nytt sen senast. :/
🌺
#12 ❤️