Gravid iFokus

Gravid

Etiketterinhandlapreparera
Läst 4823 ggr
tjoopa
0

Hyra babyskydd/bilbarnstol

Hej alla gravida och mammor ;) Jag har redan nu (v23) börjat fundera på babyskydd och senare bilbarnstol. Har hittat en sidan där man kan hyra men jag vet inte vilket av de 2 olika "paketen" jag ska välja, tänkte därför be er om lite hjälp. Kanske någon här har lite synpunkter och har bättre koll på vilken av dessa alternativ jag borde välja :) Sidan heter bilsäkert.se och i paket 1 ingår babyskydd med isofix, jag har ett Emmaljungavagn vilket innebär att jag skulle kunna köpa en adapter och knäppa fast babyskydd er direkt på chassit ifall jag vill. I paket 2 ingår inte isofix men jag tycker att bilbarnstolen som följer med ser snäppet bättre ut än den andra… Så min fråga är, vad tror/tycker ni? Vilket paket skulle du själv valt och varför? :)

Niini
0

Jag skulle först o främst kolla så stolarna funkar i er bil. Inte alla bilstolar som funkar i alla bilar :)

ChristineL
0

Vilka babyskydd gäller det? Det är det som är det väsentliga tycker jag.

Niini
0

#2 Vad jag såg på hemsidan så handlar det om BeSafe.

tjoopa
0

http://www.bilsakert.se/ Här kan ni se vilka babyskydd och barnstolar det är :) Vi har en Volvo v70 från 98.

malinroth
0

Jag tyckte det kändes dyrt! 149kr/månad i 36månader blir Ju 5364kr! Jag köpte ett begagnat acta graco babyskydd för 250kr och en ny Besafe izi plus för 4199kr och då har jag ju kvar stolarna sedan att sälja eller använda till eventuella syskon. Sen det där med 36månader, måste man lämna tillbaka stol nr2 efter bara 36månader? Man bör ju ha barnet bakåtvänt betydligt längre än så.

tjoopa
0

#5 Bältet och bilbarnstolen får man behålla, det är bara babyskydd er som skickas tillbaka. Jag kommer inte att köpa begagnat så skulle jag köpa allt nytt blir det betydligt dyrare än vad detta skulle kosta, så slutsumman är inte problemet :) Vill bara höra vilken ni tror är bäst av paketen då det är olika bilbarnstolar.

jackiejohn
0

Nu vet jag inte om detta finns på fler sjukhus men vi har hyrt vårat babyskydd här på NÄL och då hyr vi babyskydd med bas för en summa av 600:- och vi får låna det i 9 månader (märker är brio)

malinroth
0

#6 ok det var ju bra :) Men risken är ju stor att du får ett begagnat babyskydd om du hyr. Men men nog om det. Det är vad jag förstår samma babyskydd fast med eller utan basen till. Jag själv tycker att det är guld värt att ha basen till! Så jag hade nog valt det, speciellt om kostnaden inte spelar någon roll. Stolen har fått bra testresultat både med och utan bas iaf!

tjoopa
0

#8 Känner en mamma som hyrt via sitt försäkringsbolag, hon sa att hennes barn var allergiskt vilket innebär att dem var tvungen att skickat både ett nytt babyskydd och bilbarnstol då dem inte kan garantera att det ej varit i kontakt med djur om det är "begagnat" ;) Tänkte göra samma sak nu om jag hyr via den här hemsidan :) Okej, känner lite också att basen inte vore så dum. Smidigt att bara knäppa lös liksom :)

tjoopa
0

#7 Bra tips :) Kollade upp det och det verkar som att jag skulle kunna hyra ett babyskydd för 700kr i 9 månader via NTF här :)

Theres
0

Här kan man hyra babyskydd på babyproffsen för 750 kr inklusive bas i 9 månader :) Fast jag har lust att köpa ett.

golf.ifokus.se

tjoopa
0

Hade fått för mig att babyskydd var dyrare än vad det är, ser nu att det inte skiljer mer än någon/några hundra mellan att hyra och att köpa… Hm, det blev just svårare att bestämma sig :P

[Thiah]
0

Vad jag förstått så har både babyskydd och stolar ett bäst före datum. Babyskydd bör inte vara äldre än 5 år eller liknande. Vi fick ett babyskydd gratis av mina föräldrars granne. Annars hade vi köpt ett nytt. Stolen har vi köpt begagnad av en klasskompis. Även den hade jag annars köpt ny.

tlover
0

#12 Håll koll på de olika reorna som är i dagarna. På lassarettet kostar det 650:- att hyra och vi hittade ett babyskydd för 850:- på black friday rean så vi köpte istället för att hyra (vi tänker nog skaffa fler än bara ett barn så vi kommer att tjäna in de 200:-)

l'm back

tjoopa
0

#14 Får hålla utkik efter en på rean då om det inte blir en hyrd :) Är i valet och kvalet om vi har plats för att lagra ett babyskydd då vi har lite begränsad plats. Måste fundera lite i det här märker jag ^^

Theres
0

Köpte ett idag för 1999kr och en bas för 799 kr. Rosa. Har ingen aning om jag får en tjej eller kille, men rosa blir det ^^

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
0

#15 spjälsängen är fin att lägga saker i medan man väntar ;) Vi bor också trångt så man får vara lite kreativ 😃

soundtrack
0

#17 Gud ja! Här hemma är den fortfarande allmän avstjälpningsplats :P