Ont runt underlivet..
Alltså, jag har en sån irriterande värk runt underlivet.. Om man säger alla hårda delar runt omkring liksom, som att jag suttit på en cykel i flera timmar. Är i vecka 22 och var på mvc igår, pratade om detta och min hemska växtvärk-värk som jag har varje natt nu och hon trodde först jag hade foglossning men när hon testade några positioner med benen och tryckte vilket skulle göra ont iom foglossning, så kändes det inte alls för mig. Hon sa då att jag nog inte har foglossning. Men vad är denna värk? Det gör ju inte svinont men jobbigt molande typ… Känns ju inte som att man blir sugen på mys eller så direkt.. Någon? :-/
Det är inte i slidan utan ömhet runt om, har jag fattat rätt?
Jag kan vara öm därikring när jag har mens men inte så jag direkt störs av det, har det varit såhär länge? Konstigt att inte bm hade nån idé…
/Christine
Nej denna vecka typ, precis inte mjukdelarna utan allt hårda runtomkring. Ja känns skumt men tror det är graviditetsrelaterat då jag aldrig känt såhär förr… Denna vecka har jag även haft sjukt ont i benen varje natt som växtvärk så det är dessa två symptom som uppkommit denna vecka som sagt. Tänkte vänta å se, ska tillbaka om 4 veckor så har det inte gått över då så tar jag upp det igen så får vi se :-/
Jag hade ont runt underlivet pga foglossningen fast jag inte märkte sv den annars. Efter någrs veckor följde höfterna efter. Så för mig låter det helt normalt. :)
Då kanske det är en början till det då! Kanske sprider sig som du säger om ett tag så avvaktar å ser :-p tack för era svar!
jag känner igen mig. Konstaterad foglossning men de flesta teströrelser klarar jag. Tror det var senast i igår jag svor över att det kändes som om jag hade cyklat på långtur på en sån där stenhård sportsadel..
Ja jag förstod inte varför de böjde höfterna. Är överrörlig i dom så jag fick knäna vid öronen och ett glatt leende av doktorn och sen sa han att jag bara hade lite gravid ont. Några veckor senare blev jag sjukskriven för resten av graviditeten på grund av foglossningen som nu spritt sig från underlivet till resten av bäckenet liksom. :p
Fy fasiken… Aja bara att gilla läget o hoppas det inte blir allt för jobbigt! :-/
Jag klarade också alla övningar för foglossning. Var inte alls några problem. Hade ont på annat håll och inte alls av de det testade för. Låter som foglossning för mig också….
Hade samma jag med :)
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

Samma för mig med, verkar ju vara rätt meningslösa rörselser de gör om så många har foglossning ändå:P
Och samma här, haha. De borde nog byta rörelser för det där, eller åtminstone lägga till några.
Men man behöver ju inte få så allvarlig foglossning om det kan vara till någon tröst. Jag blev aldrig hårt drabbad, det ömmade när jag hade gått för länge och det var ibland lite smärtsamt att resa sig om jag suttit länge på fel sätt men annars var det inte så illa.