Graviditets illamående - när?
Ni som mådde illa under er graviditet när började ni må illa? innan ni fick reda på att ni var gravida på stickan eller efter? i vilken vecka typ? och när slutade ni må illa?
Man måste inte må illa under graviditeten!
Förra graviditeten mådde jag inte illa alls. Denna gången började det ca v.7-8, jag är nu i v.12 och känner fortfarande av det.
/Christine

Mådde lite illa mellan V6-7. Spydde aldrig. Sen någon enstaka gång typ en timme på jobbet eller så.
golf.ifokus.se
Jag mådde som mest illa ungefär i vecka 12-16 ungefär, men jag tror det mest var pga värmen som var i sommras. Jag mådde också lite illa innan det men inte lika mycket som när det var som varmast.
l'm back
V. 6 båda gånger. Verkar hålla i hela graviditeten drnna gång med. Fast denna gång har den ändrat karaktär. Var inte konstant illamående efter v. 12-13, utan mer kräsen vid äckel. Vilket nästan är jobbigare, att må bra ena stunden och må fruktansvärt illa sedan.
Började vecka 8 för min del, höll i sig till vecka 14. Men jag var bara lindrigt illamående, kräktes två eller tre gånger bara.
#1 Jag vet redan att man inte måste må illa under graviditeten därför skrev jag "Ni som mådde illa" det innebär att dem som har mått illa kan svara på inlägget.
mådde riktigt illa redan i v 5. Höll i sig till ca vecka 12.
Med de två första mådde jag illa från v 7 till 14 ungefär. Med nr3, som snart är 7mån, kräktes jag från v 9 till v 24 typ. Bodde på toaletten och klarade inte av något alls. Har tre tjejer. Så vääääldigt olika för min del!
I v5 o v6 mådde jag som en kåt prinsessa ;P och i v7-8 nånting så kom illamåendet from hell. Spydde dagligen. Avtog runt halvvägs och spydde sista gången i v24 tror jag det var.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Började i v7 då blev jag sjukskriven och jag mår fortfarande illa, är nu i v18. F r o m v12 ungefär började jag även kräkas, inte varje dag men några ggr per vecka och ibland har jag "dåliga dagar" då vill jag inte befinna mig många meter från toalett eller hink… :/
#6 - Jag vill bara förtydliga då många tror att man måste må illa ;)
/Christine
illamåendet har alltid startat tidigt, innan jag ens plussat så runt v.4. Första barnet var till 5-6 månaden, konstanta kräkningar. Andra barnet höll det i sig hela graviditeten. Men sista tiden kunde jag hålla det i schack med ändrad kost. Har 2 pojkar.
Jag mådde illa from v 6 till 13… Fruktansvärt illamående. Nu mår jag strålande :-)) visste att jag var gravid i v 5 för övrigt.
Mådde illa från v.7 ungefär… nu är jag i v.16 och mår fortfarande illa om det går för lång tid mellan måltiderna :P

Började må illa i v.6-7 nånting och spydde varje dag fram till förlossningen. Mådde illa av allt, lukter, mat, sambons fötter, att gå in i ett kök, att se kaffefilter, allt helt enkelt.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Mådde lite illa i början och spydde när det luktade illa.. kommit tillbaks nu i slutet.

Började må illa i vecka 7 gick över i vecka 11 spydde 1 gång, och åt postafen för att dämpa illamåendet och små åt babymorötter hela tiden haha
jag mådde illa från v.8 till efter förlossningen!
/Josefin
www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon