Äntligen mens
Jag slutade med P-piller 8/8 och fick min piller mens 10/8-16/8.
Efter det hoppades jag såklart på att bli gravid, tagit massa tester, trott att jag vart gravid flera gånger och haft massa symptom men nu i efterhand tror jag det var hormoner efter slutat med piller. Hela september gick utan mens och hade hoppet uppe att jag ändå skulle ha ÄL eller få mens.. Nästan hela oktober gick med samma problem.. MEN så den 30/10 så kom mensen och har aldrig blivit så lycklig av mens någonsin för då vet jag att kroppen fungerar och att mensen ändå kom ganska snabbt. Jag skrek av lycka och sambon tyckte nog jag var lite konstig, haha!
Men har vart så orolig för har aldrig haft egen mens. När jag var 11-12 år någonstans gjorde dom en uträkning att jag kommer bli ca 190cm lång då min pappa är 2 m.. Jag skulle få mensen väldigt sent så då satte dom in piller som gjorde att min mens kom igång tidigare vilket ledde till att jag inte blev så lång. Och direkt efter jag slutade med dom pillerna så började jag med p-piller och har nu ätit p-piller i 10 år.
SÅ GLAD AV ATT JAG HAR FÅTT MENS !!!
Nästa steg är att räkna ut när ÄL är och ligga i ![]()
Så någon här inne som också precis fått mens? Eller väntar på att mensen ska komma igång? Hur länge fick ni vänta?
Dela med er av eran historia så kan vi peppa varandra att den där förbaskade mensen kommer när man minst anar det! ![]()
Men vad kul! Även om mensen är jobbig ibland så är det ju ett tecken på att kroppen fungerar som den ska.
Jag och min pojkvän har bara använt kondom hitills så varje månad har jag blivit så glad över mensen och att veta att jag inte råkat bli gravid haha 😃
Ja men precis det är ju alltid en lättnad att veta att kroppen fungerar som den ska.
Haha där ser man, man kan bli glad på olika sätt :)
3# jag hoppas också att det tar sig denna månad!! :) Typiskt nog kommer gubben att vara på resa några dagar nära ÄL men kanske vi får till det ändå!
Tänkte jag ska prova med ÄL-stickor denna gång för att se hur de funkar och när jag har ÄL. Vi har bara provat ett par gånger ännu men hoppas ju på att det inte ska ta alltför länge innan det lyckas! :) Besvikelsen är stor varje gång mensen kommer..