alkoholfria alternativ
Imorgon kommer ett par kompisar till oss på middag och allmänt lördagsmys. Jag hade tänkt köpa ngn alkoholfri öl till kvällen med kortspel, men det är ju 0,5% i de alkoholfria alternativen. Är det ok att dricka det eller får det bli cola för mig?
Barn kan ju göra det så du borde också kunna. x) Men vad vet jag.
känns underligt när det står ALKOHOLFRI med stora bokstäver och ändå innehåller 0,5% 🤔
Vad jag förstått så innehåller även andra drycker alkohol om man börjar titta. Typ juice och läsk eller nått sånt. 0.5% räknas som alkoholfritt.
Det är väl filmjölk som innehåller typ 0,3% eller nått sånt va? Finns en annan tråd om detta vet jag.. Om man vill dricka saker som innehåller den lilla försumbara mängden är ju upp till och var och en. Jag drack både cider och vin med 0,3-0,5% vid flera tillfällen graviditeten för jag ansåg att den yttepyttelilla mängden inte gjorde någon skada.
Jag drack också sådant. Om barn får dricka det kan nog gravida tänkte jag.
Det jag har hört är att det finns en risk att det jäser lite i flaskan och därför har de satt den procenthalten för att faktiskt inte lura någon. Men de tärningar garanterat att det ens är så mycket i :)
Sen står det väl också "mindre än 0,5%" tror jag?
Medarbetare på Skor iFokus
#6 det låter rimligt =)
#7 nej står inget om "mindre än" iaf inte på den flaska jag har på kylning i kylskåpet =)
Upp till 0, 5% klassas som alkoholfritt. Och skulle cola vara bättre menar du? ;) Jag rekommenderar annars Loka Crush, dom är jättegoda!
/Christine
På bolaget får vi inte rekommendera annat än helt alkoholfritt. Det finns inte tillräckligt med info om hur det påverkar om det skulle göra det alls. Man väljer helt själv. Egentligen räknas det som alkoholfritt upp till 2.25 % om jag minns rätt. Det skulle jag dock aldrig dricka sim gravid. Där har bolaget andra värderingar dock å har satt gränsen på 0.5%. Jag drack inte högre än 0.1. :-P
Man får visst inte föräta sig på dammsugare ;) http://www.dinbmi.se/naringsvarde/?id=5&v=top100