Gravid? Tänk om..
Vore ju högst osannolikt då jag ock min partner alltid använder kondom och aldrig har någon spruckit såvitt vi vet. Men jag har nu mått illa på morgnarna och långt in på dagen ett tag (en vecka? två?). Och åksjuk när jag åkt tunnelbana, vilket aldrig händer annars. Än är det för tidigt att göra graviditetstest, men man börjar ju fundera. Graviditet eller någon mystisk sjukdom… Önskar att jag kunde flytta fram mig själv en vecka i tiden så jag åtminstone kunde kolla. En del av mig, den med bäbislängtan, tycker att det är spännande medan en annan är skraj och tycker att det vore vansinnigt olägligt då jag har planer att studera vidare utomlands eller i andra delar av landet. Är iofs av åsikten att barn ska få komma "mitt i livet", att man inte måste vara färdig och stadgad i samhället först, men det underlättar ju om man bor i samma stad som sin medförälder. Men det kanske är magkatarr :)

Kan det förresten vara så att ett graviditetstest kan visa svar redan innan väntat mens om det nu är så att man har en massa graviditetshormon vilket väl är detsamma som ger utslag på testen och som ger illamående?

Jag tycker att ska ta en test den dagen eller dagen efter du skulle ha fått mens om du inte får den förstås, för om du gör den tidigare är det en väldigt liten marginal att den visar rätt.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Negativa test och fick mensen sen, lite försenad säkert pga nervositet :)
Mår fortarande illa en del. Har väl nå lurt.