Gravid iFokus

Gravid

Etiketttredje-trimestern
Läst 1509 ggr
ForestSpirit
0

börjar det närma sig?

Har märkt själv att magen har sjunkit väldigt mycket på några dagar, betyder det att en förlossning kan dra igång snart?? Läste att efter sjunken mage kan det dra igång två veckor efter.

Hur var det för er som har fött? Eller nån som vet/har tips i allmänhet? Är i vecka 34+5 och bebis är fixerad.

ChristineL
0

Jo, dom säger ju att det stämmer, bebisen drar sig neråt och då sjunker magen. För mig själv hade jag väldigt låg mage hela tiden, så jag lade inte märkte till att den sjönk.

soundtrack
1

Min mage sjönk väl runt v 38-39 nånstans och i samma veva fixerade bebis sig, och jag är ju som bekant i v 42 nu ;)

ForestSpirit
0

Okej, så man kan säga att det inte betyder så speciellt mycket, hoppas det ordnar sig i helgen för dig soundtrack! Be din sambo att massera dina hälar så kanske det startar, har hört att det kan fungera :)

soundtrack
1

Många gånger stämmer det säkert, men man ska ju inte ta det som ett säkert tecken. Men så är det ju med allt :)

Praefatio
0

Jag hoppas inte att det stämmer, min mage har sjunkit ordentligt den senaste veckan och bebis är fixerad men jag har INTE tid att föda om två veckor :P Tre veckor är okej men inte två. Haha!

Silent_Hill
0

Min mage sjönk och bebis fixerade sig i v.35. Nu är jag snart i v.40 😉Så på mig stämmer det inte.

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

ChristineL
0

Kom på att min bm sa att det brukar ta ca en månad från att bebis fixerat sig tills den tycker det är dags att komma.

ForestSpirit
0

Okej, men då får jag & Praefatio hoppas på att det inte stämmer! 🙂 Jag har inte heller tid med en för tidig födsel 🤔