Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2885 ggr
JessicaOlin
2

någon som är jämngravid?

Jag är i v.6 och undrar om nån är jämngravid med mig? :)

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

ToDaay
0

inte än. men bokat tid för borttagning av p stav i veckan.. så får  vi se hur fort det går efter bortagningen hhaha ..    hur långt tid tog de för er.. o använde ni något innan..(som skydd)

http://lusthus-i-parken.weebly.com

JessicaOlin
0

Nej inget skydd detta va planerat :)

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

thbe07
0

V5 4+3 enligt gravid app :) så nästan lika.

JessicaOlin
0

Va kul :)

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

thbe07
0

#4 hur mår du? Några tydliga symptom?

JessicaOlin
0

Nja dom vanliga bara kissar ofta äter mer och ibland ingen matlust lätt varm eller lätt fryser :) Lätt illamående :)

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

[pepparkatt]3
0

Jag är vecka 5(4+4) och detta är min första graviditet. Förutom molande värk sen i torsdags så är jag sjukt trött och känner mig yr och svag..smått illamående. Jättehungrig ofta men inte sugen på mat!! Känns rätt jobbigt, jag har liksom inte ork till att vara glad just nu vilket jag ju är!! Någon annan som mått såhär dåligt i början? :-( eller är det något fel?

JessicaOlin
0

Så hade jag min görsta grav :)

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

[pepparkatt]3
0

ah okej vad "bra"! :P tack. det är ju så otroligt överväldigande och egentligen vill man bara hoppa runt och le! men orken är kass.

Kul det blir att vi kan följa varandra under hela resan :)

RoxannaS
1

Följer er gärna båda två 🙂

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
JessicaOlin
0

Absolut :) kan ta magbilder m.m när magen är framme :)

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

thbe07
0

#10 MissyMe är du gravid? Vilken månad isåfall? Jag har inte så mycket symptom än, förutom riktigt svullen och gasig maj så får liksom hålla inne den på jobbet 😳. När brukar magen börja synas på första graviditet? Kul om vi kan jämföra lite symptomer och stötta om det behöva :)

RoxannaS
0

#12 Haha ja jag är väldigt gravid hihi. Månad 6. Men man räknar ju i veckor så vecka 24+6 idag (Vecka 25 då) så jag går in i vecka 27 imorgon ^^

Svårt att säga när magen börjar synas. Jag svällde upp som en gris till en början för att bli tvärplatt igen, och nu har magen börjat komma på riktigt. Men jag är då inte speciellt stor ännu, men tungt är det i alla fall! Ska försöka fixa en bild imorgon :)

Theres
0

Jag har varit tjock sen V10 typ. Fast nu ser man ju att det är en gravid-mage i vecka 19+5. Det har man nog sett i några veckor :)

golf.ifokus.se

Linala78
0

Hej! Jag är i vecka 5 (v4+5). Har ömma bröst, väldigt hungrig och TRÖTT. Allt kom ganska plötsligt för ngn dag sedan, men inget illamående. Kul att flera är jämngravida!

RoxannaS
0

Roligt! Då har jag fler att följa :D

[pepparkatt]3
0

Linala78 jag har samma symptom och är också 4+5! Idag dock kom illamåendet och har hållt i sig hela dagen lite smått.. Kan inte äta sötsaker eller bröd längre.

RoxannaS
0

Prova käka torra knäckebröd om ni mår illa. Det kan funka. Ät lite men ofta. Försök att små äta typ hela tiden helst till att börja med. 
Var inte rädd att söka hjälp för illamåendet om ni börjar spy mycket. 🙂

soundtrack
1

Ett annat tips mot illamående är McDonalds(!!!) Vi är flera här på forumet som vissa dagar endast kunde äta mat därifrån när illamående var som värst, hur knepigt det än må låta ;)

[Thiah]
0

#19 jag hade glömt mcdonalds dragningskraft när jag var gravid

Theres
0

Jag hade ett jädrans sug efter McD vecka 16-19, men sen gick det över. Jobbar precis bredvid så även om jag hade med mig matlåda så gick jag och köpte pommes till efterrätt. Men nu har jag inte ätit på McD på en vecka typ :-o

golf.ifokus.se

Praefatio
0

Oj, vad tokigt, jag var absolut inte sugen på McD men hade en period i vecka… vet inte, 14-15 kanske? då jag var helt fixerad vid Big King-burgaren utan dressing, med extra majonnäs och extra saltgurka på Burger King 😛 Det var något med kombon isbergssallad, massor av majonnäs, saltgurka och bröd som fick mig att tråna.

JessicaOlin
0

Jag har och hade godis sug hela tiden :-)

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

RoxannaS
0

Jag har fått cravings på McDonalds cheeseburgare :3 jag åt inte ens dem när jag jag inte var gravid. Men nu. Åh jag dreglar nästan när jag tänker på dem. Så fort jag är sugen på något och funderar på vad så är de såna jag kommer att tänka på. :3 (tog bara sådär 26 veckor att få något cravings)

[pepparkatt]3
0

Idag kräktes jag för första gången! Har mått illa hela morgonen, fick i mig ett äpple och ett plommon plus ett stort glad vatten, sen en halv kopp kaffe som faktiskt fortf smakar ok. Sen två rostade bröd med ost och det var då det kom upp igen… Men allt detta skedde under 2,5 timmar så inte att jag proppade i mig snabbt heller.. Känner mig dock lycklig :-D

RoxannaS
0

#25 HAHA lycklig över att ha spytt? Jag får panik jag?! Usch :3  Hoppas du inte har en sån där rolig kropp som jag har, när jag väl spytt en gång kommer jag inte igång av mig själv igen, :/

I want to belive
0

Jag har fått en cravings för tortillia chips och hemmagjord gucamole som fredags mys… Och coco pops flingor på fredagsmornar.. Vafan säger jag bara :P Dock v. 23 +2

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

[Thiah]
1

#24 jag köpte cheesburgare till frukost på väg til jobbet. Haha

soundtrack
0

Jag minns hur jag satt på jobbet och mådde så jäkla illa och längtade efter att arbetsdagen skulle ta slut så jag kunde till McD och äta.. Helt sjukt egentligen.

RoxannaS
0

#28 Åh men sluta 😕

[Thiah]
0

#30 det var gott och mcdonalds ligger bredvid bussen till jobbet 😂

Praefatio
1

#27 Coco pops har jag också dille på! Inte ätit det sedan jag var liten men nu får jag verkligen anstränga mig för att inte äta mig mätt på bara Coco pops, utan äta riktig mat också😂Så jäkla gott. v 35 här så det blir ju inte nödvändigtvis bättre…

JessicaOlin
0

Jag får godis sug och pizza mc Donalds sug hela tiden …

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

I want to belive
0

Helt normalt , variera kosten bara ;)

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

JessicaOlin
0

Jadå :-)

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

[pepparkatt]3
0

Idag har jag inte mått illa men varit trött och sovit två timmar på förmiddagen. Gick in i v 6 idag!!5+0 Känns så galet och överväldigande, längtar efter att få en redig bebismage nu o inte bara min svullna stora :-p Hoppas ni andra mår fint :-)

JessicaOlin
0

Jag är trött och kissig hela tiden :-p

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

JessicaOlin
0

:-)

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

JessicaOlin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Linala78
0

Är i vecka 6 (5+3) men mina gravidsymptom har försvunnit.  Någon som upplever samma sak?

[pepparkatt]3
0

#Linala78 Vilka symptom hade du som försvann? Jag är fortf trött, har ömma bröst och molande värk i magen och ibland smått illamående! Men börjar väl typ vänja mig känns det som nu när man mått såhär en vecka! Men är de helt väck eller?

[Thiah]
1

Mina symtom kom och gick lite som de ville så det är ganska vanligt.

Theres
0

#40 Hade inga symptom alls förutom ömma bröst vid den tidpunkten. De kunde dock sluta ömma några timmar ibland och då blev jag asorolig. Det var liksom mitt tecken på att jag var gravid, så gick och klämde på brösten hela tiden för att se så de fortfarande var ömma ^^ Nu har de dock slutat med att vara ömma, och har inga andra symptom heller, men är så långt gången så är inte orolig. Han sparkar ju och säger att han är där :)

golf.ifokus.se