Gravid iFokus

Gravid

Etikettkomplikationer
Läst 1856 ggr
Wellcraft
0

Smärta i livmodern

Hej igen! Skriver rätt många inlägg här men i natt hände något som gjorde mig orolig.
Vaknade flera gånger av en otrolig smärta i livmodern (inte som mensvärk sådär molande utan verkligen ren o skär smärta), jag kunde inte röra mig utan fick ligga still och andas lugnt. Aldrig haft så ont i livmodern och då har jag ändå mensvärk som gör så ont att jag ibland kräks..
Vad kan ha hänt? Ska göra abort på torsdag men det är klart att man oroar sig ändå.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Hannashusdjur
0

Antingen kan det vara stark växtvärk. Jag hade så ont den första tiden så jag låg dubbelvikt vissa gånger. Eller så kan du ha råkat sträcka ett ligament i höften, o det gör oxå sjukt

[TanatosNyx]
0

Det är inte bra, var uppmärksam på om du börjar blöda. Det kan vara missfall på g isåfall.

[TanatosNyx]
0

Hur går det? Tänker på dig.

Wellcraft
0

Ingen blödning och har inte fått ont igen.. Gravidsymtomen sitter i.
Imorgon är det ju ultraljud + abort så då kollar vi ju hur det ligger till.
Väldigt nervöst!

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[TanatosNyx]
0

Skönt att du slipper mer smärta iallafall!

Förstår att du är nervös. Kommer det bli medicinsk abort eller skrapning?

Hannashusdjur
0

Hur har det gått för dig?

Wellcraft
1

Mediciniskt abort blev det, tänkte uppdatera er som frågat.
Satte igång hemma dock så det blev akutbesök in till sjukhuset i natt då jag fick feber & sånt också, men nu mår jag bra.
Är inte ens ledsen utan det känns bara skönt att jag har kontroll på min kropp igen & kan koncentrera mig på det jag ska igen.
Har lite ont i magen.. Men hjärnan mår bra!

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[Thiah]
0

#7 jag vet känslan. När jag gjorde en medicinsk abort var jag liksom mest glad över att det var igång och att jag slapp må illa hela tiden. Jag tror att har man väl bestämt sig så har man gjort det svåraste. 

Hoppas du slipper mera problem nu och inte blöder för länge. (Och att du orkar med karln igen 😉)

Praefatio
0

Hoppas att alla dina jobbiga symptom släpper snart! Härligt att det ändå känns skönt att det är över 🙂 Det fina med kråksången är ju att ni vet att ni båda är fertila, så när ni kommer till rätt tidpunkt i livet så behöver ni inte oroa er för det i alla fall!