Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2255 ggr
nakuta
0

Vändningsförsök

Tja, har kanske inte skrivit så mycket här innan, men läser hela tiden, är kanske inte den som kan komma med så mycket bra förslag då detta är min första graviditet.

är idag 33+6, och än ligger min lilla trollunge i säte, och har klart läst mycket om det med vändningsförsök osv, och hela tiden trott att det görs runt v 37, men var hos Bm idag, och de bokade ett vändningsförsök redan nästa fredag (är då 35+2), verkar som olika orter har olika bestämmelser.
Lite nervös inför vändningsförsöket är jag allt, vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig, har hört massa, men vet inte riktigt vad man ska tro eller inte tro på.

Någon här som gjort vändningsförsök, oavsett om det är v 37 som verkar vara det vanligaste eller om det är som det verkar bli för mig 35+2?

Har ända sedan de konstaterade att hon låg säte försökt hålla koll på hur hon rör sig ännu mer än innan i hopp om att hon kanske skulle få för sig att vända sig, men ack nej, här ska man stånga mamma hårt i revbenen dag ut och dag in, måste vara en av hennes största hobbys ^^

Som ni säkert förstått så väntar jag en liten flicka, min lilla trollunge ^^

Dela gärna med er av era erfarenheter om vändningsförsök, både positiva och negativa, är ju klart införstådd med att det kommer göra ont. Vill mest veta vad jag kan förvänta mig av ett vändningsförsök, för att ev kunna förbereda mig så gott det går.

Hoppas ni inte blir helt förvirrade av mitt inlägg, kan ibland bara förvirra mig bort i mina ord så det kan ibland se hel skumt ut när andra läser det :P

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

[Thiah]
0

Jag vet att åtminstone Wickedally gjorde en vändning. Hoppas hon kommer in och kan svara på dina frågor. Välkommen hir förresten :)

nakuta
0

Tack,  har varit lite av en berg & dalbana denna graviditeten, med en sambo som har medfött hjärtfel så blev lite extra kontroller, och sen så stack mitt SF mått i höjden vid ett bm besök så blev ännu mer kontroller för att sen veckan där på ha sjunkit till ett "normalare" SF mått igen. Nu är ju allt bra utom att hon envist vill ligga på fel håll

Amor vincit omnia

bohan85
1

Jag har varit med på några vändningsförsök när jag var barnmorskestudent, vilket var ganska nyligen. De har varit runt v 36 och ibland har man försökt flera gånger med någon veckas mellanrum för bebisen har envist vridit sig tillbaka till säte.

nakuta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Magen från idag, 34+1  vändningsförsök sker 35+2 så ca 1 vecka till

Amor vincit omnia

[Thiah]
0

Det ska inte vara lätt med de små liven. Joel låg på tvären praktiskt taget hela tiden fram till några veckor innan han föddes. Då vände han sig själv och det märkte jag för att jag fick så pip ont i magen i  cirka 20 minuter.

nakuta
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår värld vände upp och ner under gårdagen och då vår lilla prinsessa ville se dagens ljus redan igår, så kl.13.27 med halvakutsnitt pga vattenavgång+sätet då tittade vår prinsessa ut, skrämde livet av sin mamma gjorde man också med allt då det kom som en chock, men både hon och jag mår bra ❤️

Amor vincit omnia

vevve89
0

#6 grattis! :-)

[jnordstrom]
0

Grattis!!☺

Patriszija
0

Grattis till sötnosen! Min dotter kom oxå helt plötsligt i v34+0 med akutsnitt pga säte så kan förstå chocken! :)

em.nord
0

Grattis 😀

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

malinroth
0

Grattis till eran fina lilla dotter och skönt att allt gick bra trots att hon fick bråttomut! :)

JeFo
0

Grattis! Så det kan gå, skönt att det gick bra 😀 Hon såg ut att ha bra vikt trotts att hon var tidig.

nakuta
0

Tack alla :) De säger alla att hon hade en jättebra vikt för sin unga ålder, har jämna fina andetag, börjat så smått få till matning, men än behövs det sond ibland, men det va inte ovanligt sa de med så små för de orkar inte alltid suga så det är bara för att få till energin, men vi mår båda bra :)

Amor vincit omnia

Kiwikatt
0

Grattis!! Hur mkt vägde hon när hon kom?

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

Praefatio
0

Men, vad tokigt det kan bli! Grattis! 🙂 Vad skönt att hon är frisk och kry trots att hon hade så bråttom.

Josephiine90
0

Åh! Grattis!! 😍

nakuta
2

Hon vägde 2775g och va 46cm och mår fortfarande utmärkt :)

Amor vincit omnia

Kiwikatt
0

#17 Härligt!!

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

ChristineL
0

Stort grattis till fina tjejen!

[WickedAlly]
0

Grattis! Hon vägde mer än min grabb som kom på bf :-P Det tog fyra dagar för oss innan han blev stark nog att helammas. Innan det fick vi koppmata honom :-)