Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2831 ggr
moonii
0

Gravid? Prata av mig.

För 2 månader sen träffade jag en kille. Det var kärlek vid första ögonkastet. För 1 månad blev vi officiellt tillsammans, även fast vi redan visste vid första träffen att det var vi. För 2 veckor sen var han hemma hos mig i en vecka, och vi har haft sex dagligen. Jag äter inte P - piller, men vi använder kondom.

Den 26 hade vi sex. När vi är klara märker vi att jag är helt blöt och även ovansidan av kondomen. Vi blir rädda men vet inte riktigt vad vi ska göra - Apoteket var stängt på lördagen. Dagen efter händer exakt samma sak. Vi kollar då mer noggrant och inser att det förmodligen är jag som var lite väl våt och att det nog kom därifrån. Men jag känner mig ändå lite orolig. Vi tänkte att vi skulle hämta ett dagen efter piller på måndagen, men det blev inte så. Jag vet inte riktigt hur vi tänkte, vi borde tagit ett piller. Men vi kände oss ändå rätt säkra att det bara var jag som var blöt. Ändå kan jag inte släppa tanken. Nån dag senare kollar jag på internet vilken dag jag har ägglossning. Den 27 eller 28 skulle jag ha ägglossning. Jag blir orolig men min pojkvän tror inte det är nån fara. Runt den 1a augusti har vi sex, men vi har inga kondomer kvar - Så vi kör på avbrutet trots att vi egentligen inte riktigt vågade. Med mitt ex hade jag enbart avbrutet (visste knappt vad det var då) och det hade ju gått bra, så vi tänkte att om vi gör det 1 gång, och väldigt försiktigt så är det ingen fara. För säkerhets skull tar jag ett dagen efter piller den 2.a augusti. Men redan innan jag tagit pillret, till och med dagen innan känner jag mig fruktansvärt trött och känner mig yr. Efter dagen efter pillret blir det bara värre. Jag mår illa, är yr, får ömma bröst (brukar endast få ömma bröstvårtor, inte bröst) och får blodtrycksfall och har ont i huvudet. Jag är så fruktansvärt orolig att jag blivit gravid. Jag känner mig så dum som inte var tillräcklig noggrann. Igår tog jag ett rfsu test på BIM -3. Det blev negativt. Men ändå mår jag fruktansvärt dåligt. Min pojkvän vill helst inte ha barn nu. För varken jag eller han har fast jobb, vi har inget hus och har inte känt varandra längre än 2 månader. Men jag vet inte om jag skulle kunna göra abort.

Hur stor är risken att jag blivit gravid?

Karmatarerskanise
5

Eftersom testet visade negativt så ör risken liten. Testerna i dag är ganska säkra.

Men väldigt oansvarigt av er att vid misstanke om söndrig kondom inte ta dagenefterpiller eftersom ni inte vill ha barn. 2 gånger dessutom.  Med sex kommer ansvar.

Wellcraft
1

Om kondomen inte har spruckit så är du inte gravid.
Dock kan man lätt bli gravid av avbrutet samlag - spermier finns även i försatsen.
Av dagen efter piller mår man oftast dåligt.
Jag kräktes & fick migrän.
Det ordnar sig ska du se. Om du verkligen inte kan göra abort så kan man alltid fixa & förbereda sig för att klara av ett barn.
Styrkekramar. 🌺

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

RoxannaS
0

Om man är orolig att kondomen gått sönder, kan man fylla den med vatten och klämma lite på den så ser man om den läcker.

Avbrutet samlag är inte ett säkert sätt att ha sex om man inte vill bli gravid. Då spermier finns i försatsen också. 

Jag har tagit dagen efter piller och aldrig fått någon biverkning av dem. Så om du ändå är orolig så skulle jag köpa fler test och kolla igen. Helst med morgon urin, och visar det fortfarande inget, vänta en vecka och testa igen. Bara för att vara på säkra sidan. 

Lycka till. 🌺

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
I want to belive
4

Hmmmm. Först så är det oansvarigt om du är jätte orolig över att kondomen har spruckit etc… Och sedan har ni oskyddat med avbrutet? ? Dagen efter piller är ju inge preventivmedel vännen… :/ Jag skulle föreslå att om du inte är gravid nu så snälla, för eran skull men framförallt din skull… skaffa preventivmedel utöver kondom… Nu hoppas jag att lärt dig något.. vill inte tracka ner på dig ! Det låter som det , jag vet.. Men det är långt ifrån menat! Kram

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Wellcraft
3

Men kom ihåg att preventivmedel innebär bieffekter för många.
Kondom är absolut snällast mot kroppen då du slipper hormoner, så känn inget tvång att skaffa piller el liknande.
Talar av egen erfarenhet.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

I want to belive
0

#5 har delvis rätt i det. Men jag tänkte mest på… vill man inte köra med kondom så är det ju väldigt riskabelt med avbrutet samlag, Om man inte vill ha barn dvs.

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Wellcraft
1

#6 Ja absolut & abort kan vara påfrestande och samma sak dagen-efter piller.
Om de ändå känner sig bekväma med kondom tycker jag att de ska fortsätta med det, kondomer ska ju faktiskt inte spricka hur som.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

I want to belive
0

#7 Nej men precis! kondom har ju varit bland de bästa genom tiderna och är fortfarande.

Och för att en kondom ska spricka ska det krävas alltså.. enormt med styrka, du kan dra ut en kondom hur mycket helst innan den spricker, och dessutom är den en aning tjockare runt behållaren, de är knappt att naglar tränger igenom på en gång.

jag hoppas för deras skull att dom köper in ett bra lager med kondomer innan bebis är önskat :)

Praefatio
1

#8 Ja, och sedan måste man hålla koll på Bäst före-datumet på kondomerna också! Nya kondomer spricker som du säger nästan aldrig, men gamla kan göra det hur lätt som helst. Samma sak om de legat varmt och trångt en längre period, typ plånboken, då kan de vara i dåligt skick redan innan Bäst före.

Karmatarerskanise
0

#8-9

En kondom kan lätt spricka om det är luft i den.