Gravid iFokus

Gravid

Etikettmammor
Läst 4107 ggr
Theres
0

Mamma-byxor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon som har förslag på bra mamma-byxor eller något ställe där de har bra kläder för gravida över lag? Vet inte vilket som är bäst; mamma-byxor eller bara några andra som passar för ändamålet. Hemma har jag ju mjukisbyxor från onepiece och de fungerar utmärkt att sätta under magen och de sitter ändå uppe, men på jobbet måste jag ha jeans eller svarta byxor. Gillar inte byxor med låg midja för då får man ju typ kärlekshandtag fast man egentligen inte har några, så alla mina byxor jag har nu har normal midja. Har gjort en provisorisk lösning med gummiband, fast då får jag gå och dra i byxorna hela tiden, för jag böjer mig hela tiden på jobbet och klättrar på stegar, så de glider ner.

golf.ifokus.se

Tusen
1

Kolla på Blocket eller Tradera. Där köpte min dotter sina mammakläder. Ofta finns det jättefina och ibland helt oanvända mamma plagg. Man har ju inte dessa plagg så länge så det kan kännas onödigt att köpa på sig en massa nya kläder som man ändå inte kan använda efter graviditeten.

Theres
0

Fast det är ju skönast att gå till en affär och prova så man kan prov-böja sig i dem och kolla så de sitter kvar så man inte köper grisen i säcken :)

golf.ifokus.se

Niini
0

H&M brukar ha ganska många olika att välja på. Passligt pris också. Själv hade jag väldiga problem att hitta byxor då man tydligen inte får vara liten och smal när man blir gravid… Så 2/3 byxor jag köpte beställdes från Ellos.

Kiwikatt
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

H&M är nog den butik som har mest…såg någonstans att Lindex precis lanserat en mammakollektion med…men det är jättesvårt att hitta bra mammakläder. Jag köpte ett par jeans på H&M (se bilden) och dem har jag verkligen bott i. Det var verkligen värt att lägga de där 400-500 på ett par riktiga jeans :-)

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

CelsiusT
0

Jag tycker det är så äckligt med den där strumpgrejen som går upp över hela magen på dom flesta gravid kläder. Jag ogillar också den där riktigt låga jeans-midjan men normal till låg midja kör jag i vanliga fall och har numera bara stretch-jeans och puttar ner midjan nedanför magen bara. Går utmärkt. Stretch sitter ju lite bättre också. Dock har jag problem med att mina vanliga byxor kasar ner för jag har blivit så tunn över låren, så har faktiskt köpt ett par jeans som är i storleken mindre än jag normalt har och dom sitter jättebra uppe.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Kiwikatt
0

TS - Jag har skickat pm till dig :-D

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

[Thiah]
1

Jag älskade mina gravid jeans från hm. Köpte ett par till vanligt pris och ett par på rea. De bodde jag i under hela graviditeten + en tid efteråt. De är fortfarande i så bra skick att jag eller någon vän kommer kunna ha dem igen.

Kiwikatt
0

#7 var det hög midja på dina med?

Aleya
1

Jag skulle vilja slå ett slag för vanliga träningsbyxor som man kan vika upp över magen om man så behagar. Finns ex på HM.

Är inte gravid själv, men en kollega är det och hade sådana. Hon jublade över dom. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Kiwikatt
0

#9 Såna har jag med…tyvärr är de sönderanvända nu :-( Får nog köpa ett par nya någon dag…de är verkligen supersköna! Men ibland är det skönt med "vanliga" byxor med ;-) Var inne en sväng på GeKås för en stund sen…de har (äntligen!) fått in lite fina och användbara mammakläder igen…typiskt bara att det kommer in snygga grejer när det bara är 17 dagar kvar till BF :-O Köpte i alla fall en tunika och ett par coola zebrarandiga mammaleggins (gillar egentligen inte djurmönstrat, men de var riktigt snygga. Särskilt ihop med svart tunika och svarta flipflop eller vita converse) Kan ju vara bra att ha mammaleggins med lite högre midja efteråt om det skulle sluta med snitt….

Niini
1

#10 Så tänkte jag med när värmeböljan slog till i slutet på maj ifjol - det är ju bara 2 veckor kvar till bf, jag tänker inte köpa ett par mammashorts. Jonej.. herrn behagade stanna ytterligare 12 dagar så shortsen hade jag gott kunnat köpa ;)

Kiwikatt
1

#11 Kändes lika bra att chansa…räknar nog med att kunna använda dem ett tag efteråt med ;-) Sen kan man ju bara köpa "vanliga" leggins som ersättning efteråt… Bor typ granne med GeKås så det är ju inga stora pengar det handlar om ändå…

[WickedAlly]
1

Jag använde mina mammabyxor nästan en månad efteråt. Nu blev jag visserligen snittad men jag tror att jag hade gjort det oavsett. Känslan när tarmar och sånt "föll på plats" var mer obehaglig än såret, hade aldrig klarat att ha något som satt åt över magen i början. 

Vet inte om alla känner det så, kan ju hoppas att andra slipper känna det så tydligt. 

Jag köpte svarta treggings/jeggings/vad det nu heter på H&M. De hade mudd i midjan som faktiskt höll sig uppe hela dagen. Var bara någon vecka i slutet som jag blev för stor och den gled ned. 
De höll sig snygga genom nästan hela graviditeten, och kostade dessutom bara 200. Lätt värt det.

CelsiusT
0

Får jag passa på att fråga efter trevliga "överdelar"? Jag upplever att allt som är till gravida sitter som tält och jag förstår inte varför. Man ser ju mer tjock ut om man sätter på sig kläder som står rätt ut, iaf om man egentligen är smal. Vad har ni på er upptill? Särskilt nyfiken när man ska vara lite mer finklädd. Till vardags har jag linnen på mig, dom vanliga jag har när jag inte är gravid och dom ger ju en snygg rund mage. Men när jag ska vara fin är det lite svårare. Känner mig stor som ett hus i det mesta, och då är jag ändå smal med en tydligt avgränsad kula på magen.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Niini
0

nelly.com har en hel del snyggt även för gravida :)

[Thiah]
2

#8 Det var precis sådana som på bilden. 

#13 ja tiden efteråt när allt skulle på plats var ganska otrevlig. Det var inte smärtsamt men ömt inuti typ. Svårt att förklara.  Mina gravid jeans var de enda som gick på innan jag köpte nya. Hr ju ökat över en centimeter i höftmått..

em.nord
0

Köpt ett par jeans från hm som jag knappt använt ;) Köpte sen deras haremsbyxor ett par svarta o ett par leopard. Rekomenderar!!! Snygga, sköna, billiga :) så ett par svarta såna kan du ha hela graviditeten o även på ditt jobb :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

nilma
0

Jag köpte precis ett par jeans från H&M samt ett par treggings och jag gillar dem båda. Den här mudden är lite ovan men gissar att man vänjer sig med tiden 🙂

//Malin

Sajtvärd på Scrapbooking.ifokus.se

Kiwikatt
1

#18 Man vänjer sig 😜

soundtrack
0

Jag köpte några mamma-tights (som jag känner att jag mest hade användning för i början av grav, då klarade jag inte av att mina vanliga tights spände över magen så det var skönare att dom gick upp över magen. Nu föredrar jag min vanliga :P). Sen har jag ett par mammabyxor av chinos-modell och ett par shorts. Jag tycker att mudden som går över magen är väldigt skön (men varm nu i högsommarvärmen). I i övrigt kör jag på uppknäppta byxor med skärp. Det funkar men dom har ju lite svårt att hålla sig på plats.

Theres
1

Låter som att det är HM som gäller. Är påväg dit nu :)

golf.ifokus.se