Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 664 ggr
MyselfAndI
0

Gravid eller inte??

Jag har läst runt en del och funderar på om jag kanske är gravid…jag hade sex för 9 dagar sedan, ungefär samtidigt ÄL, efter 4-5 dagar börjar jag känna spänningar i nedre delen av magen, såpass att det kändes obekvämt att sova på mage, detta höll i sig i någon dag, samtidigt tappa jag matlusten och kände mig tröttare än vanligt. jag fick även lite ömma bröstvårtor dessa dagar (mellan 4-7 dagen) dag 6 hade jag en huggande smärta kring livmodern. dagen efter så började jag blöda, rätt mycket men mindre än en vanlig mens, hade inte heller samma menssmärtor som jag vanligtvis har, utan detta kändes annorlunda. Blödningen kom när jag annars skulle haft mens (har väldigt kort cykel) idag blöder jag fortfarande, och hade i morse vid två 5 min-tillfällen värk, annars helt smärtfritt resten av dagen, har nu en lite spänd och varm känsla i nedre delen av magen…vad tror ni? Skall självklart göra några test kommande dagar, men kan vara kul å se vad ni tror :)

MyselfAndI
0

Detta är alltdå 3e dagen jag blöder, å som sagt mindre mängd än vanligt. Normalt blöder jag ca 5 dagar.

Tusen
2

Jag gissar att du inte är gravid.

I want to belive
1

Jag tycker det låter som en rätt vanlig mensvärk ?

Men det kan ju vara en väldigt tidig nidblödning, men jag tror ändå de kan vara mensvärk,  jag fick ju dock min "mens" hela min första graviditet, men de var graviditets blödningar, kolla dig om du är osäker och orolig , lätt gjort med ett grav test liksom :)

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

[TanatosNyx]
1

Jag tycker tyvärr inte heller det låter som om du är gravid. Däremot en del hormoner i omlopp som kan lura kroppen lite när man har barnlängtan. 

Å andra sidan går det inte att göra annat än att gissa hejvilt såhär över nätet, eller alls när det är så tidigt. Känns lite dumt att döma bort något över nätet, men man vill ju liksom förhindra att du blir ledsen om det inte blev nåt just denna gång. Det är ju inte kört bara för att vi säger att du inte låter gravid. 🙂

I want to belive
0

Precis, det kommer när man minst anar det !

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

ChristineL
0

Jag tror inte att du är gravid, men det är heller ingen av oss här som kan svara på det.