Kissnödig
Hej, har en fråga jag tänkt mycket på. Jag har varit och är väldigt kissnödig under min graviditet. Är i vecka 38 nu och blir otroligt kissnödig ofta, speciellt varje gång jag får en sammandragning. Då undrar jag hur de blir under värkarbetet på förlossningen? Om jag kissar så ofta nu, kommer jag då inte kunna ligga ner med värkar i mer än 5-10 min utan att behöva kissa? Vill ju inte behöva gå och kissa HELA tiden så att de är de enda jag kommer ihåg från förlossningen. Som de är nu så känns de ju som att man kommer behöva kissa hela tiden under fl.
Mvh Elisia
Jag behövde inte gå och kissa särskilt ofta alls under förlossningen, tror jag var in en gång under alla timmarna. 😛
Jag försökte kissa en gång under de 12 timmarna när jag låg inne på förlossningen med värkar, men kunde inte. De tappade mig på urin men det var tydligen väldigt lite. Jag har inte hört någon springa på toa en massa under förlossningen, är det någon som vet mer om det? Jag tänkte annars att det är något kroppen liksom tar hand om på nåt sätt.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
För mig gick vattnet på kvällen och värkarna kom igång samtidigt, sen sprang jag på toa hela natten och kissade + diarré, när vi sen kom in på morgonen behövde jag bara nån extra gång, kroppen är smart som tömmer sig när annat ska ut ;)
/Christine

I slutet av graviditeten sprang jag på toa jämt. Blåsan var stor som en ärta kändes det som.
Vattnet gick sent på kvällen och jag kissade en gång under dom knappa 6 timmar det tog.
Jag blev tappad på urin inne på operation och skulle sen kissa så fort jag fick tillbaka känseln i benen igen, men hade svårt för det då.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Mig fick dom tömma på massa urin pga att jag inte kunde kissa och inte kände mig kissnödig alls under sista delen av förlossningen. Jag kissade hemma ett par ggr men väl inne på förlossningen försvann de känslorna helt.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag har fött tre och aldrig varit kissnödig. Bara nu med sista blev jag intvingad. De ville göra plats så bebisen kom ner och trodde jag behövde kissa. Var en hemsk kissning men jag klämde fram den så de blev nöjda. Har sprungit hela tiden som gravid men inte på förlossningen.
Jag sprang på toa ett par gånger första två timmarna kanske (hinnorna spräcktes på bb så värkarna startade då) sen när värkarna verkligen satte igång var det kissnödiga helt borta. Jag kunde ganska lätt kissa i duschen 2 timmar efter att han kom ut.
Jag är inne i sån period just nu då varje sd gör att jag blir jättekissnödig, var likadant med dottern. Men väl på förlossningen med henne så försvann allt vad kissnödighet hette. Jag hade lite problem att gå på toa efter att hon var född, men det var mest pga de två stygnen som skavde och sved, så fick bli en veckas kissande i duschen med massa vatten emot så gick det bra.