Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 3082 ggr
CelsiusT
0

Stickningar i benen

Tycker jag har fått ganska mycket stickningar i benen nu i det sista. Men det sticker liksom inte inuti benen utan det är mer i huden, eller bara någon cm in i benet. Kommer ofta när jag sätter mig ner efter aktivitet. Är det något som har med graviditeten att göra? Finns det något man kan göra åt det? Det är ju liksom stundvis väldigt irriterande.

Medarbetare på westernridning.ifokus

ChristineL
0

Låter som restless legs, en graviditetsgrej ja ;)

Sjöstjärna
1

Det låter som magnesiumbrist, tar du extra magnesium? Ofta blir man ordinerad det när man är gravid men inte alltid. Om du inte redan tar magnesium vore det nog bra om du började och om du redan tar kan du prova att höja dosen.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

ChristineL
0

Just det, stödstrumpor!

Theres
0

Jag har alltid haft RLS men den är extrem nu och jag är bara i vecka 13.

golf.ifokus.se

Sjöstjärna
1

RLS beror ofta på just magnesiumbrist. Prova att ta 1000 mg magnesiumcitrat till kvällen så brukar problemet försvinna på några dagar. Det går åt mycket magnesium när man gör en bebis. 😉

/Sjöis

CelsiusT
1

Jag har problem med magnesiumbrist till o från även i vanliga fall så jag tar redan tillskott och har höjt dosen nu under graviditeten. Men det är väl kanske dags att höja lite till då.

Sjöstjärna
1

Kolla också så det tillskottet du tar inte innehåller huvudsakligen magnesiumoxid för det har kroppen väldigt svårt att ta upp samtidigt som det fungerar laxerande på magen, så det är lite som att kasta pengarna direkt i toastolen. Välj istället ett tillskott där magnesiumet är i citratform så kan kroppen ta upp det ordentligt och du slipper få problem med magen.

/Sjöis

CelsiusT
1

#7 Det har jag koll på ;P