Gravid iFokus

Gravid

Etikettförlossningen
Läst 4165 ggr
fridaas
0

hur startade din förlossning?

Precis som frågan lyder, hur startade din förlossning? Just nu har jag djävulskt ont i magen och funderar på om det är förlossningen som börjat eller om jag bara överansträngd mig. Förra förlossningen började med att vattnet gick så jag har ingen aning om hur det känns att ha värkar innan vattenavgång, kommer inte ihåg hur värkarna känns överhuvudtaget för den delen. Så hur började det för dig och när fattade du att det var på g?

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

AnnaFagerell
0

Alla gtre gångerna fick jag smygande ryggvärk som snabbt blev starkare… När jag rörde på mig blev det värre…

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Intehärutandär
0

Jag vaknade på morgonen, en vecka över tiden med regelbundna värkar. Innan lunch gick slemproppen och då åkte vi in. 50 timmar senare gick vattnet samtidigt som han föddes.

Ria74
0

Den startade med vattenavgång och sen snabba värkar.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

SaraC
0

Vattnet gick, strax därefter kom värkarna.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

JossanH
0

Startade med värkar under natten/morgonen som ändå gick att sova igenom. Vid 8 på morgonen gav jag upp sängen och hade regelbundna värkar med max 15 min mellanrum. De ökade i styrka och 12 dagen efter föddes barnet. De fick ta hål på hinnorna. Med min mamma gick vattnet på alla 3 barnen som första tecken. Med en kompis fick hon ont i ryggen/på utsidan av höfterna och låren.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Zvintos
0

Det började med lite ondare sammandragningar på måndagen, som intensifierades såpass att de var outhärdliga på onsdagskvällen. Vi fick åka in, fastän de fortfarande var oregelbundna, så att jag åtminstone kunde få något att sova på. Trodde helt klart vi skulle bli hemskickade då, men jag ar öppen 4 cm och blev kvar och fick en sovdos morfin. De fick ta hål på hinnorna runt lunch på torsdagen, då EDA:n gjorde att de stannade av lite. 13:55 på torsdagen föddes han.

JeFo
0

Mina tre började alla lika, med värkar. Jag har känt direkt när det börjat vad det är. Nr3 nu kom 5 år efter nr2. Var rädda att jag skulle glömt hur det kändes men visste direkt när det startade vad det var. Inte haft nå direkta tecken innan utan plötsligt sätter det igång bara, mina har alla varit vid vila. Två på natten och en direkt efter jag gått upp på morgonen.

ChristineL
0

Vattenavgång och värkarna kom igång precis efter.

[jnordstrom]
0

Kraftiga värkar kom från klarblå himmel när jag var ute med hundarna, fruktansvärda hugg vid äggstockarna.

Klinxa
0

På natten, precis när jag hade lagt mig för att sova så fick jag dova värkar i ryggen. 2 dygn senare kom min Leah ♥

[Thiah]
0

Jag blev igångsatt så jag ska inte uttala mig om det. Men man märker verkligen skillnad på värk och sd. :)

Emelie-E
0

Kraftiga värkar som blev regelbundna med en gång.

Svarttusch
0

Med första barnet började det med sammandragningar som blev starkare som sen blev omöjliga att ta sig igenom. Första sammandragningen runt 18 på kvällen, sonen född 11:04 dagen efter. 

Andra barnet fick sättas igång så det är inte mycket att orda om ;)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

xxmammaxx
0

Med min första graviditet märkte jag det när det började sippra vatten.. jag bestämde mig för att äta innan jag åkte in och jag kom in på kvällen vid 10 och förlossningsvärkarnna började vid 2 på natten och 20 min senare va han ute. så för å vara första barnet gick d extremt fort.

Andra barnet åkte jag in för jag hade haft ont i två veckor. och när ja åkte in fick jag veta att min moderkaka fått en stroke på ena sidan så bebisen hade magrat i magen. det blev akut snitt och låg inne 2 månader var så nära att förlora henne men sjukvården e ju fantastisk i dag så i dag e hon 4 år och mår bra.