knöl i bröstet.
Jag vet inte om jag bara är nojig men mitt ena bröst är väldigt knöligt, brösten har växt en hel del under graviditeten men de ena är större än de andra. Vad kan knölarna bero på? kan det bero på att det växt för snabbt kanske?
Troligen mjölkkörtlar du känner. Brösten förbereder sig precis som resten av din kropp :)
Jag hade kollat upp, finns vissa som haft bröstcancer trots graviditet.
Min ena släkting , har inga barn än, kände knöl i bröstet. MVC tyckte att hon skulle avvakta då det kunde ha samband med ägglossning, VC gjorde en undersökning med remiss till mammografi. Bröstcancer blev domen, tumörer även i sk portvaktkörteln så nu väntar starka cellgifter och strålning.

men fy vad hemskt. får kolla upp det då!
Du är väl väldigt ung dessutom? Ovanligt med bröstcancer bland unga tjejer men kolla upp det så slipper du vara orolig.
#4 Min släkting är 31, fyller 32 i november
Tror hon sa att det är 10 procent under 40 år som drabbas varje år.
#5 Jag tror rabbitlove är mycket yngre än så. Jag hade en knöl i bröstet när jag var under 20 år och fick då höra att det är ovanligt med bröstcancer.
Runt 30 år räknar jag inte som väldigt ung.
Min svärmor har haft bröstcancer två gånger. Alla hennes barn är kollade och bär på samma gen för att kunna utveckla just den sorten. Mina barn kommer bli kollade från det dom fyller 20 år. Inte alls vanligt enligt dom vi pratade med att man får då. Under 40 är ganska ovanligt. Vet inte när man börjar med mammografi men tror det är då? Klart det finns sällsynta fall. Är man orolig är det bättre att kolla upp det. Jag hade massa, inte knölar, mer hårda ytor när jag var gravid. Samma som när man har mycket mjölk typ.