Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1072 ggr
Marvel-lous
1

Vanligt att inte gråta?

Har hört att det är vanligt att vara extra känslig när man är gravid och har sett vänner och systrar gråta titt som tätt när de varit gravida.
Undrar, som rubriken säger, om det är vanligt att man inte gråter när man är gravid.
Jag är inte en som gråter vanligtvis (det händer väl men inte alls ofta) och förväntade mig nästan att jag skulle bli känslig när jag blev gravid, men det har alltså inte hänt. Däremot är stubinen lite kortare än vanligt och småsaker kan irritera mer än normalt.

Så - vilka fler här är det som inte gråter (mer än normalt för dig) när de är gravida? 

🤔

[Thiah]
0

Jag grät inte direkt mera när jah var gravid. Var lite känsligare när jag såg vissa saker på teve men inte mer än när jag har pms. Blev mest frustrerad och arg.

fridaas
0

Jag har inte gråtit speciellt ofta denna graviditeten, gör det sällan i vanliga fall heller. Däremot har jag känt flera gånger hur jag har varit på väg att explodera i raseri, men vet att det har med hormonerna att göra och lärt mig svälja det oftast, ibland går det dock inte och då har sambon fått lida ;)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Praefatio
0

Gråter aldrig i vanliga fall och har, liksom #1 beskriver, fått lite lättare att gråta när jag ser på tv samt att jag blir tårögd när jag känner mig riktigt deppig och lättstött men ingen vattenkran direkt. Har däremot fått lite kortare stubin, samtidigt som jag konstigt nog har blivit extra snäll och harmonisk.

soundtrack
0

Jag har inte varit speciellt emotionell. Vid ett par tillfällen har jag blivit väldigt ledsen och gråtit mängder, men det hade jag nog gjort även om jag inte varit gravid. Tålamodet blir dock sämre och sämre för varje dag som går, jag blir irriterad och frustrerad för minsta lilla nu för tiden.

ChristineL
0

Det är väl lika vanligt att gråta som att inte göra det ;) Jag blev inte extra känslig.

[WickedAlly]
0

Jag grät inte oftare än jag brukar göra (är en ganska känslig person vanligtvis visserligen) men när jag väl satt igång så grinade jag i evigheter och så att tårarna sprutade.

RoxannaS
1

Jag kan lova att du inte är onormal för att du inte gråter extra mycket. Det är individuellt. Sen kan vi ju inte lova att de inte kommer komma mer längre fram heller. Så hurra inte i förväg. *fniss*

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Ria74
0

Den enda gången jag grät under hela graviditeten var när jag inte hade grapefruktjuice hemma, annars var jag inte mer känslig än annars :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar