Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3518 ggr
kirbira
0

oönskat gravid

Är nu i vecka 9, och jag och pojkvännen varit tillsammans snart två månader. Han vill inte under någon omständighet ha barnet, medans jag vill behålla den. Jag har tidigare lididt av bulimi sen 9 års ålder, vilket är halva mitt liv och är rädd att aborten ska leda till återfall i äs och drogmissbruk. Jag älskar honom, han mig. Innan vi blev ett par dejtade vi i två månader, eller tja. Var ''vänner'' med känslor som vi inte vågade erkänan fanns.. Fyller snart 18 och är oerhört förrvirrad och osäker då min jämnårige kusin också ska ha barn samtidit som mig. Inhandlade mina första mamma kläder idag då jag inte kan ha mina vanliga utan det gör ont…och tja. Känndes så konstigt och bra. Jag vill inte göra abort, men inte förlora min pojkvän heller. Han är ljuset i mitt liv och orsaken till att jag lyckades bryta min ätstörning,, Har spyttt tre gånger sen han och jag träffades… och det har varit en gång på fyllan och andra gångerna pg av att jag är gravid.. Har alltid velat bli ung mamma men trott att jag inte kunnat bli gravid pg av mina matproblem osv.

_Fisken
5

Han kanske kanske är styrd av sin rädsla för nåt "stort"? Som jag var. Jag skrek bara rakt ut….men sen tänkte jag efter att kanske nån annan vet mer än mig…det blev hur lyckat som helst. Jag fullständigt älskar mina barn (4 flickor).  Men som sagt, inledningsvis blev jag spontant  superrädd.

petterssonP
1

Det du ska göra att att aldrig tvinga honom till att vara med sitt bsrn, han är givetvis chockad, han kanske inte vill ha barn riktigt än men tiden visar det :)

PogoPedagog
13

Tänk efter vilket som väger tyngst för dig. Vill du inte göra en abort eller vill du verkligen verkligen ha barn. Ett barn har ju rätt att vara älskat och efterlängtat, inte ett resultat av att du inte vågar göra abort. 

Därmed inte sagt att oplanerade barn är oälskade barn,de allra flesta är såklart älskade, men det kan vara värt att tänka igenom.

Velinga1984
3

Han kanske inte vill ha barn alls? Vissa vill inte ha barn.

Mitt tips är att prata igenom det med honom, och sen ta ställning till vad DU vill. Att vara ensamstående kan vara enormt tufft, speciellt om pappan inte vill vara delaktig alls.

_Fisken
3

Ett barn i magen lämnar dig inte. De består. De är ditt kött och blod.  Partners kommer, partners går.

Svado
1

Finns så många killar där ute som "inte vill ha barn" men som struntar i att se till att deras små soldater inte är o befruktar något.

Suck….

Hoppas det löser sig för dig!

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Aleya
10

Detta kanske låter hemskt men du kan inte lägga bördan på att du ska må bra på andra människor. Du menar att det är p g a din pojkvän du lyckats bli "frisk" från äs. Och att aborten av ditt ofödda barn kan leda till att du skulle få äs igen. Så logiken är enligt mig att oavsett vad du gör så får du äs igen. Om du anser att du har sådana problem så gå och prata med ett proffs. För som jag skrev lägger du en tyngd på andra och det är inte rätt, men du förtjänar att må bra. Fundera och prata med en kurator hur du ska göra. Det äf mitt råd. Vad säger dina föräldrar?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Hannashusdjur
1

Jag blev gravid med min sambo 2 månader in i vårt förhållande. Eller vi va inte ens ihop, vi hade precis träffats. Nu har vi varit ihop i snart 3.5 år o vi väntar vårt 3:dje barn. Så allt går om man vill, men lite knepigt för dig när din pojkvän inte vill ha barn. lyssna till ditt hjärta. Säg till honom att han aldrig kommer behöva träffa barnet om han inte vill o att du inte ställer några krav på han om du väljer att behålla. Men som sagt, lyssna till ditt hjärta:)

Velinga1984
1

#6 Vi vet inte om de använde skydd, felprocent finns på alla skydd ;)

kirbira
5

Tack för era varma ord, Min pojkvän vill ha barn.. men inte nu eftersom han mår dåligt och är arbetslös. Orolig att han inte ska kunna ge barnet ett bra liv pg av hans ekonomi. Jag har dock inte några ekonomiska problem och även ett arv från min fars släkt som är ett utmärkt startkapital till barnet. Jag har dock besämt mig för behålla mitt barn nu i smband med hela stan vet om min graviditet och jag i samband med det blivit avstängd från skolan.

_Fisken
0

Helt rätt tycker jag!

Velinga1984
0

#10 Varför avstängd från skolan? Vet flera som blivit gravida på gymnasiet, behållt och ändå gått terminen ut.

kirbira
0

#12 Går inte gymnasiet utan folkhögskola.

[Thiah]
4

Men du kan väl inte bli avstängd för att du är gravid?? Låter ju väldigt skumt.

Hannashusdjur
0

grattis till graviditeten!

Varför har du blivit avstängd?:O

_Fisken
6

Det är ju diskriminering om det är så.

[Rödluvan]1
0

#10 Du är säker på att du inte missuppfattat något då?

Aleya
4

#10 låter inte som ett optimalt val. Men lycka till

Medarbetare för Julen

Rutan_
3

Behåller du för att hela stan vet och för att du blivit avstängd från skolan? Eller hur menar du?

kirbira
1

Jag behåller eftersom jag VILL behålla, och eftersom alla redan vet att jag väntar barn så finns det inget att förlora.

Aleya
0

#20 men hur har du kunna bli avstängd från skolan? Man blir det knappast av att vara gravid.

Medarbetare för Julen

kirbira
0

Haha, ok. Hade på mig dojor med cannabisplantor på. Dom har tydligen nolltolerans mot droger. Då borde dom dock veta att cannabis är så mycket mer än till berusning. Så pg av detta o graviditeten så är jag inte längre välkommen dit.

[Rödluvan]1
1

# Och du använder cannabis på vilket sätt?

kirbira
1

Jag brukar inga droger alls eftersom jag har ett barn i min mage som inte ska behöva ta del av mina synder. Och cannabis (läs hampa) används bla som kostillskott, göra tyg, spån smaksättning i bak och matlagning.

[Rödluvan]1
6

Det är iofs inte vad som refereras till när man klär sig i cannabisblad.

Gur4m1
2

Fast det där, att bli avstängd enbart för att man bär ett plagg med en cannabisplanta på, känns också helt sjukt. Det borde du gå vidare med. 

Om du går folkhögskola, blivit utkastad, antar att du går där av en anledning- + en pojkvän utan jobb och som mår dåligt redan. Arv försvinner fort. 50-100k räcker tyvärr inte långt alls, speciellt inte om man inte har en inkomst från någonstans (eller är duktig på att placera pengar och investera).

Jag har en vän som fick barn med sin tjej efter 2-3 månader ihop, de fick två barn tillsammans, var sambo, förlovade sig, men till slut vågade han dumpa tjejen (vilket han ville göra ända sedan han blev pappa till nr1). En annan ajg känner som blev mamma när hon var 18 fick depression och blev dumpad av killen sin.

Visst kan en pappa ändra sig när han fått vänja sig vid tanken eller väl ser barnet men jag vet så många gånger i mitt eget umgänge/släkt där fadern bailat. Det är nog så svårt att skaffa barn när man har en ekonomi och hälsan i behåll. Ett skrikande, krävande, kostsamt barn ger inte hälsan tillbaka. Att ha barn är underbart men även väldigt slitsamt. Så du får nog vara redo att bli en ensamstående mor om du väljer att skaffa barn med en man som säger nej, och att han mår dåligt och inte är redo.

Jag önskar dig iallafall lycka till!

Kvinnor uppfostrar barn helt ensamma dagligen och ändå går världen inte under.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

dragonstar
1

Har du fått någon varning innan? När det gäller klädsel eller likande? Annars tycker jag defenitift att det är konstigt, en sträng tillsägelse om att inte bära plagget vore ju en sak. Sen beror det kanske lite på om det är en kristen folkhögskola. Vet inte hur reglerna lyder, men känns inte okej att bli utkastad för en graviditet.

Hoppas att du hittat ett val som du kan stå fast vid. Kom ihåg att tänka igenom hur du ska göra om han lämmnar dig. För det kan ju faktiskt hända.

Arv tar slut men det beror såklart på hur mycket man fått och hur mycket utgifter man har. Vad har du för inkomst nu om du inte får studera?   Du får barnbidrag (vilket är en liten summa) och så pengar för att du är mammaledig( en liten summa).  Sätt dig ner och räkna på din ekonomi, kolla igenom hur mycket du kommer ha i utgifter och säkna med lite extra. Skriv lista på vad du behöver för barnet och vad de kan kosta, håll utkik på loppisar och kolla runt tex på FB där det finns skänk och säljsajet. Är mycket barnkläder och annat tillbehör i omkretts.  Kolla med familjen och se hur dom står.   Även om du bestämt att behålla är det alltid skönt att veta allt detta, du kommer känna dig tryggare =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Sussi89
0

Grattis till graviditeten! Det kommer gå jättebra, och att behålla ett barn är ett val man aldrig ångrar :) Och nu har du några månader på sig att få ordning på ditt liv så att bebisen föds i en trygg och stadig familj. Tänk på att Du är barnets förebild och den lilla gör inte som du säger till den utan den gör som du gör :)

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind