mensen sen neg gravtest
hej!
jag och min sambo längtar efter ett litet barn men vi tar det som det kommer har inget skydd men tar det lugnt och bara hoppas på att det snart skall komma ett plus!
min mens är nu 17 dagar sen,brukar annars vara regelbunden.
grav-Symtom vet jag inte heller om jag har så mycket mår illa emellan åt (men det kan ju också vara inbildning) och är trött men nästan inget annat förutom att magen känns lite uppblåst ibland.
jag har gjort 2 grav test ett på BIM och det senaste gjortde jag i onsdags (ej morgon urin) men båda visar negativt.
Har även börjat fått brunaflytningar inte hela tiden men kommit lite i trosorna under ca 2-3 dagar och kan komma lite på papperet också och ibland pytte lite rosa.. vad skall jag göra?vet någon vad det är?
tror ni att det kan vara en bebis där inne? eller är det bara min kropp som spelar mig ett spratt.. ?Och när vi hade sex i tisdags så kom det lite blod efter när jag kissade lite slemigt. sen har det inte varit något mer..
Blir galen av att inte veta ! snälla svara om ni vet vad det här kan vara eller om ni har varit med om liknande
Tyvärr kan kroppen luras och mensen bli sen eller helt försvinna fast den varit regelbunden förut. Speciellt stress kan göra att kroppen luras och att vänta på att bli gravid är verkligen stressigt anser jag.
Kroppen kan mycket väl luras, eller så är du gravid. Det är ju ingen av oss som kan svara på det ;) Skulle dock gå till bm om ingen mens dyker upp och testen fortfarande visar negativt, kanske dags för en undersökning?
/Christine
jo det jobbiga är ju att jag är bortrest i över en vecka och vill ju veta nu! så vore skönt att veta eller om någon hade varit med om samma
Jag är med om samma sak just precis nu faktiskt.
Min sista mens hade jag i slutet på februari. Tagit 5 test sedan dess och alla har varit negativa. Varit hos BM och tagit test där också förra veckan och det var negativt.
Hon sa att om jag inte fått mens innan mitten på maj ska jag höra av mig igen och då får det bli ultraljud och är det ingen bebis, så är det dags att börja undersöka vad som kan vara fel.
Mensen kan visst hoppa över en månad, men jag håller med dig om att man inte direkt kan tycka att PLÖTSLIGT samtidigt som man håller på o har oskyddat sex så ska kroppen bestämma sig för att krångla med mensen, känns som att oddsen för att det ska inträffa samtidigt är rätt små.
Men o andra sidan kan man mkt väl inbilla sig symptom och även om det verkar otroligt så kan ju kroppen hoppa över en mensmånad. Jag har också haft regelbunden mens sedan urminnes tider (är 28) så jag tycker de är konstigt att den skulle börja krångla precis just nu samtidigt som jag håller på o försöker skaffa barn.
Har inte använt ppiller eller annat preventivmedel innan bara kondom, och nu har vi slutat med det och DÅ precis bestämmer sig mensen för att inte dyka upp och inga positiva plus på stickan…. konstigt tycker jag men men.
Det återstår att se, så ja, jag kan verkligen förstå din frustration just nu!
Lycka till!
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
Ja det är väldigt mysko att den ska krångla just nu och aldrig förut! Fick du ta blodprov eller tog de bara vanliga tester? Nu längtar jag till jag kommer tillbaka från resan så man kan ta reda på vad det är fast då lär väll mensen dyka upp skulle inte förvåna mig ;) Men ändå sköt att veta att det inte bara är min kropp som krånglar ;)
#5 BM sa att får jag inte mens innan mitten på maj så ska jag dit igen och då tar vi ett blodprov. Hon tyckte vi skulle vänta till dess.
Trist men men :P
Linnea Adler
Åh lycka till men man tycker ju att de skulle ta blodprov på direkten :) Ingen mens ännu och de Bruna flytningarna är mindre men kom lite blod på papperet igår efter vi hade sex, så himla mysko…:/
Att det kommer blod efter sex kan ju mycket väl vara inre blodkärl i slidan som gått sönder.
Det är nog rätt "vanligt" så det ska du inte oroa dig över tycker jag.
Linnea Adler
försöker att inte oroa mig men känns som det verkligen är allt på en gång :P