Gravid iFokus

Gravid

Etikettoff-topic
Läst 1173 ggr
em.nord
0

gratis försäkring IF

Någon som har den gratis gravidförsäkringen hos IF? Verkar vara för bra med tanke på att den är gratis :P

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

CelsiusT
1

Dom flesta bolag har gratis gravidförsäkring. Kan iaf räkna upp Folksam, Trygg Hansa, Länsförsäkringar, Skandia finns säkert många fler. Dom flesta bolag har även så man kan välja en utökad gravidförsäkring som täcker lite mer, men som då kostar en slant.

Personligen är jag inte så jättetrygg hos If, har häst- och hemförsäkring hos dom och haft några år. Dom ändrar villkoren väldigt mycket och även premien. Jag och sambon har precis kikat igenom flera olika bolag, vi kommer nog välja den utökade försäkringen hos Folksam. Vi vill ha gravidförsäkringen i samma bolag som vi sedan vill ha barnförsäkringen, så vi har kikat på båda delar när vi kikat runt. Vi har båda två själva varit barnförsäkrade hos Folksam och dom täcker väldigt mycket, vi har båda nyttjat våra försäkringar en hel del. Så vi kommer att fortsätta att ha vuxenförsäkringen hos dom (efter 25 års ålder) och vi är nöjda med deras försäkring så vi kommer nog sätta bäbis i samma.

Medarbetare på westernridning.ifokus

CelsiusT
0

Men som sagt, gratis försäkring brukar gälla från v22-24 nånstans. Trodde att även den utökade gäller från dess, men Folksams utökade gravidförsäkring gäller iaf från v10. Så tips är att kolla på det så tidigt som möjligt då den kan täcka även foglossning och massa annat bra.

soundtrack
0

Du tjänar nog lite på att ta en utökad försäkring och betala dom ca 1000kr som det brukar kosta. Då får bättre ersättning då och dom utökade försäkringarna täcker oftast mycket mer. Jag har suttit och jämfört massor av gravidförsäkringar men har fortfarande inte riktigt kommit fram till vilken jag ska ha :P lutar åt IF tror jag det var, de hade lite bättre villkor och ersättningar om jag minns rätt…

CelsiusT
0

#3 Jo dom har en del bra villkor och ersättningar (minns inte nu exakt på vad, alla är ju olika och någon är bättre på det ena men sämre på det andra och så är det med alla försäkringarna), men jag litar inte på dom helt då jag haft problem att få ut ersättning från dom och dom krånglat för mig så jag väljer inte dom. 

Sen vet jag inte hur viktigt det är, men efter gravidförsäkringen så kommer ju barnförsäkringen, vet inte hur viktigt det är att ha samma. Men jag känner att det känns bra att ha samma. Och Folksam är bland dom bättre/bäst på barnförsäkringen.

soundtrack
0

#4 Jag har IF som privat försäkring, har dock aldrig behövt utnyttja den hittills. Har inte orkat sätta mig in i barnförsärkingar ännu, och vet inte heller om jag själv ev ska byta bolag i framtiden (vi har alla andra försäkringar i länsförsäkringar nämligen) så jag kommer köra nån gravidförsäkring nu och sen säkert byta bolag till barnförsäkringen.

Marvel-lous
0

Jag står nu mellan Trygg-Hansa eller Folksam; någon som har erfarenheter av dessa som kan leda mig till rätt val? 🙂

CelsiusT
1

#6 Trygg-Hansa hade vi på allt när jag var liten, mamma o pappa var storkund hos dom, när vi väl behövde deras hjälp så fick vi inte en krona på hemförsäkringen. Folksam är både jag och sambon person-försäkrade i (barnförsäkrade) och vi har båda använt och nyttjat försäkringen flera gånger utan problem. Så mina personliga erfarenheter röstar för Folksam. Men det är ju så individuellt vad man själv gillar för bolag. Finns nog både bu och bä för alla bolag om man frågar runt.

fridaas
0

Folksam har vi allt i förutom hunden och bilarna. De har aldrig krånglat med någonting och försäkrade gladeligen dottern trots att hon bara en fungerande njure, trygg hansa vägrade (hade trygg hansa som gravidförsäkring, fick inte ett öre av dem för hennes njure trots att det stod att de skulle ersätta skador på bebisen). Hittills har vi inte behövt använda folksamförsäkringen, så vet inte hur de är med utbetalningar. Men pappa har utnyttjat sin några gånger och då har det aldrig varit några problem.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

JeFo
0

Vi har Trygg-Hansa… Förra sommaren bröt min då nyblivna 4-åring benet. Hon blev knuffad från en sten hos dagmamman. Hon blev gipsad strax under knät. Och i en ställning så det såg ut som hon hade klacksko. Jag fick vara hemma från jobbet nästan 7 veckor. För detta fick vi enbart ut resor och läkarbesök. Jag hade trott att det jag förlorade av att gå hemma var något de skulle kompensera, men icke. Hela sommaren var förstörd! När gipset åkte av kunde hon inte gå. Hon gick som om hon fortfarande hade klack på sig. Tig ca 3v att få det någorlunda ok. Jag ska när bebisen kommit sätta mig och kolla runt lite. Anser att om något mindre allvarligt händer så är der ju den förlorade arbetsinkomsten man förlorar mest på. Det står ju massa om barnet går cancer el såna stora saker. De mindre är sällan specificerade… Trygg-Hansa ansåg att hade hon haft gipset över knät hade jag fått ut pengar. Nu kunde hon vara hos dagmamman tyckte dom. Öh… Dagmamman badar, är i skogen, sitter i sandlådan och gör massor. Inte vill hon ha ett barn som inte kan gå och som gör att alla andra blir lidandes! Nej, ska kolla upp vad andra erbjuder. Kanske inte finns någon som erbjuder förlorad arbetsinkomst alls!?

Praefatio
0

Vi tog Skandia, deras avtal passade oss bäst.

Annars har jag alltid haft Folksam till alla försäkringar (häst, hund, hem, person) och kommer teckna barnförsäkringen där när lillen har kommit. Smidigt att ha allt samlat när autogirot dras.

millan07
0

Jag har haft trygghansa på alla mina gravid försäkringar och jag har fått utbetalt för varje dag som jag legat inne på bb 200kr per dag och det kostar 80 kr/dygn så tjänar på att ligga inne. Haha men jag har inte fått några komplikationer med nått av barnen. och jag har även barnförsäkringar på trygghansa då dom ändå är kända för bästa barnförsäkringar. Har inte behövt utnyja dom på mina barn men när jag var 12 år ramlade jag av hästen och skrapade mig på hakan och fick då 33 tusen och ärren syns knappt i dag och jag tycker dom har vart ganska lätta med att göra. :-) Lycka till. :-)

Marvel-lous
0

Skönt att man kan komma hit och få svar på så mycket. :)
Det blev Folksam för mig i slutändan, får väl tiden utvisa om det var ett bra val. ;)

CelsiusT
0

#10 Då är jag nyfiken på varför du valde Skandia nu för graviditeten?

Praefatio
0

#13 Utifrån vad jag kunde avläsa så hade de högst (lägsta-? minns inte riktigt hur vi resonerade)ersättning vid medfödda skador, handikapp och sådär. De andra hade mycket högre livförsäkring men det är vi inte alls lika intresserade av - jag har redan en och om barnet dör… ja, då behöver vi till något slags begravning men en stor summa pengar utöver det lär knappast göra oss mindre ledsna :(